ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ TAR249 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türklerin İslam`ı kabul etmesinden önceki tarihi fark eder.
    2-Türkler ve Müslümanlar arasında ilk görüşmeleri; yarı bağımsız Türk-Müslüman Devletlerini (Tolunoğulları, Sacogulları, Ihshidis) ve tam bağımsız Erken Türk-İslam Devletlerini (İdil-Volga Bulgarları, Karahanlılar, Gazneliler) tanır.
    3-Bu devletlerin kültür ve medeniyete katkılarını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders Kaynakları K1 Bölüm1 ve YK1 Bölüm1
    2 Emevi ve Abbasi Hanedanları Döneminde Peygamber Muhammed Devri ve Dört Halife Türk Etkisi K2 Bölüm3
    3 Türkiye`nin İslam`ı Kabulü ve Talas Savaşı YK4 Bölüm1
    4 Türkiye`nin İslam`ı Kabulünün Önemi ve Sonuçları YK4 Bölüm4 ve K3 Bölüm3
    5 Tulunidler K1 Bölüm2
    6 Sacogulları K6 Bölüm4
    7 İhshidis K2 Bölüm2 ve YK3 Bölüm1
    8 İdil-Volga Bulgarları K6 Bölüm3
    9 İdil-Volga Bulgarları K3 Bölüm4
    10 Karahanlılar K5 Bölüm3
    11 Karahanlılar K5 Bölüm5
    12 Gazneliler K4 Bölüm2
    13 Gazneliler K4 Bölüm3
    14 Gazneliler K4 Bölüm4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Mustafa KALKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Nesimi YAZICI (2005), İlk Türk-İslâm Devletleri Tarihi, Ankara Üniversitesi, Ankara K2.V. V. BARTHOLD (1963), İslâm Medeniyeti Tarihi, İzah, düzeltme ve eklerle yayınlayan M. Fuad Köprülü, Ankara K3.Erdoğan MERÇİL (2000), Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara K4.Erdoğan MERÇİL (1989), Gazneliler Devleti Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara K5.Reşat GENÇ (2002), Karahanlı Devlet Teşkilatı, Kültür Bakanlığı, Ankara K6.Zekeriya KİTAPÇI (2009), Türkler Nasıl Müslüman Oldu?, Yedi Kubbe Yayınları, Konya
    Yardımcı Kitap YK1.Zekeriya KİTAPÇI (2004), İlk Müslüman Türk Hükümdar ve Hakanlar, Yedi Kubbe Yayınları, Konya YK2.Peter GOLDEN (2001) Türk Halkları Tarihine Giriş, (Çev. Osman Karatay), Çorum YK3.Hasan Celâl GÜZEL (Haz.) (2002),Türkler, Ankara 12 cilt (ilgili ciltler) YK4.Erdoğan AYDIN (1996), Nasıl Müslüman Olduk?, Doruk Yayımcılık, Ankara
    Dersin Amacı Erken Türk-İslam Devletlerinin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik tarihi, -Türkiye`nin İslam`ı kabulünün önemi -Erken Türk-İslam Devletlerinin sosyal ve kültürel yapıları İpek Yolu`nun sosyo-ekonomik ve kültürel önemi
    Dersin İçeriği Dönem sonunda öğrenciler, Erken Türk-İslam Devletlerinin sosyal ve kültürel yapılarını tanımlayıp farklılaştırabilecekler,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 4
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 3
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 2
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster