Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarih, Arkeoloji, Filoloji, Antropoloji,
Paleantropoloji
|
K1 sayfa 1vd.
|
2
|
Paleolitik Dönem
|
K1 sayfa 1-15; K2 sayfa 1-20
|
3
|
Karain Mağarası,Beldibi Mağarası,Öküzini Mağarası
|
K 1 sayfa 1-15; K2 sayfa 20-30
|
4
|
Mezolitik Dönem Belbaşı Mağarası
|
K1 sayfa 21-24
|
5
|
Neolitik Dönem
|
K1 sayfa 21-24
|
6
|
Neolitik Dönem
|
K1 sayfa 24-56
|
7
|
Neolitik Dönem
|
K1 sayfa 24-56
|
8
|
Çatalhöyük Aşıklı Höyük, Göbeklitepe
|
K1 sayfa 24-56
|
9
|
Kalkolitik Dönem
|
K1 sayfa 24-56
|
10
|
Hacılar, Fikirtepe, Beycesultan
|
K1 sayfa 24-56
|
11
|
Tunç Çağı
|
K1 sayfa 24-56
|
12
|
Asur Ticaret Kolonileri Çağı
|
K1 sayfa 24-56
|
13
|
Hititler
|
K3 sayfa 100-170
|
14
|
Hititler
|
K3 sayfa 100-170
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nursel Aslantürk
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sevin, V. (1999). Anadolu Arkeolojisi, Der yayınları, İstanbul.
K2. Harmakaya, S-Tanındı, O., (1996). TAY- Türkiye Arkeolojik Yerleşmeleri-1: Paleolitik/Epipaleolitik, Ege Yayınları, İstanbul.
K3. Kınal, F. (1987). Eski Anadolu Tarihi, TTK Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, Anadolu?nun Eskiçağ tarihini tüm yönleriyle aktarmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Anadolu?nun prehistoryası ve ilk devleti Hititler hakkında bilgi içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
1
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
1
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
2
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
1
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|