ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Tarihi Metinleri II TAR252 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı Tarihi metinlerini okur.
    2-Osmanlı Tarihi metinlerini Latin harflerine aktarır.
    3-Osmanlı Tarihi metinlerini yorumlar.
    4-Osmanlı Tarihi metinlerini çözümler.
    5-Belgelerin dönemsel özelliklerini kavrama ve okuma yeteneğini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   125
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,17 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse Giriş ve İşleyiş Metotlarının Anlatılması K1- Bölüm 1 ve K2-Bölüm 1
    2 Naima Mustafa Efendi/ Tarih K1-Bölüm 1
    3 Naima Mustafa Efendi/ Tarih K1- Bölüm 1
    4 Raşid Mehmed Efendi/Tarih K1- Bölüm 1
    5 Raşid Mehmed Efendi/Tarih K1- Bölüm 1
    6 Şanizade Mehmed Ataullah Efendi/ Tarih K1- Bölüm 1
    7 Şanizade Mehmed Ataullah Efendi/ Tarih K1- Bölüm 1
    8 Hammer/ Devlet-i Osmaniyye Tarihi K1- Bölüm 2
    9 Hammer/ Devlet-i Osmaniyye Tarihi K1- Bölüm 2
    10 Mustafa Nuri Paşa/ Netayicü;`l- Vukuat K1- Bölüm 2
    11 Mustafa Nuri Paşa/ Netayicü;`l- Vukuat K1- Bölüm 2
    12 Ahmet Cevdet Paşa/ Tarih K1- Bölüm 2
    13 Ahmet Cevdet Paşa/ Tezakir K1- Bölüm 2
    14 Abdurrahman Şeref Efendi/ Tarih Musahabeleri K1- Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Üyesi Erol Karcı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Timurtaş, F. K.,(1997). Osmanlı Türkçesi Grameri I-II, İstanbul. K2. Develi, H. (2003). Osmanlı Türkçesi Kılavuzu, I-II, İstanbul. K3. Ensari, M. A. (1999). Osmanlıca İmla Müfredatı, Istanbul. K4. Erünsal, İ. (1990). Kütüphanecilik ile İlgili Osmanlıca Metinler ve Belgeler, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Sami, Ş. (1997). Kamus-i Türki, İstanbul. YK2. Devellioğlu, F. (1997). Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat, Aydın Kitabevi, Ankara.
    Dersin Amacı Osmanlı tarih metinlerinin tanıtılması yoluyla öğrencilerin yerli kaynakları tanıma ve kullanma becerilerinin geliştirilmesi, bibliyografik bilgilerinin zenginleştirilmesi.
    Dersin İçeriği Naima Mustafa Efendi/ Tarih, Raşid Mehmed Efendi/Tarih, Şanizade Mehmed Ataullah Efendi/ Tarih,nHammer/ Devlet-i Osmaniyye Tarihi, Mustafa Nuri Paşa/ Netayicü?l- Vukuat, Ahmet Cevdet Paşa/ Tezakir, Abdurrahman Şeref Efendi/ Tarih Musahabeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 2
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster