ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer II TAR440 BAHAR 2+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarihin kaynaklarını tanımlar.
    2-Kaynakların kullanım yöntemlerini değerlendirir.
    3-Hazırlanacak seminer ödevleriyle ilmi bir araştırmayı düzenler.
    4-Ödevlerin okunup tartışılması sayesinde konulara bakış açısı ve değerlendirilmesini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dipnot, Kaynakça ve alıntı yapma usullerini hatırlatma K.1 Bölüm 1
    2 Seminer konularının tartışılması ve belirlenmesi K.1 Bölüm 1
    3 Belirlenen seminer konularının plan ve kaynakçalarının gözden geçirilmesi K.1 Bölüm 1
    4 Seminer konuları üzerinde çalışılması. K.1 Bölüm 1
    5 Seminer konuları üzerinde çalışılması. K.1 Bölüm 1
    6 Seminer sunumları K.1 Bölüm 2
    7 Seminer sunumları K.1 Bölüm 2
    8 Seminer sunumları K.1 Bölüm 2
    9 Seminer sunumları K.1 Bölüm 2
    10 Seminer sunumları K.1 Bölüm 2
    11 Seminer sunumları K.1 Bölüm 2
    12 Seminer sunumları K.1 Bölüm 2
    13 Sunumlar üzerinden değerlendirme yapılması. K. 2 Bölüm 1
    14 Sunumlar üzerinden değerlendirme yapılması. K. 2 Bölüm 1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İsmet Üzen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Nursel Aslantürk Doç. Dr. Recep Büyüktolu Dr. Öğr. Ü. Mehmet Şah Özcan Dr. Alperen Yalçın Bazna Dr. Ahmet Sezgin
    Kaynaklar Baykara, T. (1999). Tarih Araştırma ve Yazma Methodu, İzmir.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türk Tarihi kaynaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, Türk tarihinin temel problemlerine yaklaşımlarda bulunulması.
    Dersin İçeriği Türk Tarihinin temel konularında seminer hazırlayıp sunma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 4
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster