Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ahmet Gözlü
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Turani, A. (2010). Dünya Sanat Tarihi. Remzi Kitabevi, İstanbul.
K2. Bazin, G. (2015). Sanatın Öyküsü. Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sözen, M.-Tanyeli U. (1994). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. Remzi Kitabevi, İstanbul.
YK2. Erim, M.(1987). Latin Edebiyatı. Remzi Kitabevi, İstanbul.
YK3. Tekin, O. (2018). Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş. İletişim Yayınları, İstanbul.
YK4. Smith, R.R.R. (2003). Hellenistik Heykel. (Çev: Ayşin Yoltar Yıldırım), Homer Kitabevi, İstanbul.
YK5. Özgan, R. (2013). Roma Porte Sanatı I. Ege Yayınları, İstanbul.
YK6. Özgan, R. (2013). Roma Porte Sanatı II. Ege Yayınları, İstanbul.
YK7. Özgan. R. (2015). Roma Porte Sanatı III. Ege Yayınları, İstanbul.
YK8. Saltuk, S. (1990). Arkeoloji Sözlüğü. İnkılap Kitabevi, İstanbul.
YK9. Tekçam, T. (2007). Arkeoloji Sözlüğü. Alfa Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Roma kültürünü, edebiyat, portre ve mimari üzerinden tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Roma tarihi, Latin edebiyatı, Latin edebiyatı dönemleri, portre, mimari.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
1
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|