Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Antik, antikite, akropolis, nekropolis, altar, amphitheatrum-1
|
K1-BÖLÜM 1
|
2
|
Antik, antikite, akropolis, nekropolis, altar, amphitheatrum-2
|
K1-BÖLÜM 1
|
3
|
Antropoloji, antropomorphos, arkeolojik eser, arkeometri, aryballos, auditerrium, bazilica.
|
K1-BÖLÜM 1
|
4
|
Basis (kaide), bibliotekha, blok, bosaj (bossage), bouleteion, bukranion, büst, buluntu, çörten.
|
K1-BÖLÜM 1
|
5
|
Koloni, konservasyon, konselidasyon, güneş saati kremasyon, çanak, çömlek, çömekçi çarkı, , kastrum
|
K1-BÖLÜM 2
|
6
|
Eski eser, friz, frontal duruş, gorgo, unquanterium, epigrafi.
|
K1-BÖLÜM 2
|
7
|
Dedalik stil, deandrokronoloji, hiyeroglif diadokhos, depas, diadem, obelisk, dromos, heykel.
|
K1-BÖLÜM 2
|
8
|
Stratigrafi, sur, sütun, şapel, tablet, tholos, torso, Tümülüs.
|
K1-BÖLÜM 2
|
9
|
Restorasyon, röleve, rozet, ryton, stil, stel, stel kritiği.
|
K2-BÖLÜM 1
|
10
|
Pandandif, pazubent, perdah, podium, polis, polygonal, polykroni, potern, quadrika.
|
K2-BÖLÜM 1
|
11
|
Libasyon, lento, lotüs, meandr, müze, naos, nümizmatik, obsidien.
|
K2-BÖLÜM 1
|
12
|
Karum, karyadit, kaya mezarı, keramik, kiriş, kline, kore, kuros.
|
K2-BÖLÜM 2
|
13
|
Hipodrom, hipoje, hoker durumu, höyük, idol, inqot, izokefali, kandil.
|
K2-BÖLÜM 2
|
14
|
Izgara plan, kült odası, lahit, profan yapılar, orthostat, ikon, ören yeri.
|
K2-BÖLÜM 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ahmet Gözlü
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Erhat, A. (1996). Mitoloji Sözlüğü. Remzi Kitabevi, İstanbul.
K2. Güvenç, B. (2008). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kottak, C. P. (2008). Antropoloji İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış. (Çev: Serpi N. Altuntek vd.), Ütopya Yayınevi, İstanbul.
YK2. Sözen, M.-Tanyeli, U. (1994). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. Remzi Kitabevi, İstanbul.
YK3. Saltuk, S. (1990). Arkeoloji Sözlüğü. İnkılap Kitabevi, İstanbul.
YK4. Tekçam, T. (2007). Arkeoloji Sözlüğü. Alfa Yayınları, İstanbul.
YK5. Haviland, W. A. (2017). Kültürel Antropoloji. (Çev: Hüsamettin İnaç-Seda Çiftçi), Kaknüs Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
En temel arkeoloji terimleri üzerinden Eskiçağ tarihini ve arkeoloji kavramlarını tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Temel arkeoloji terimleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
1
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|