ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Antik Roma`da Kent ve Toplumsal Yaşam TAR237 GÜZ 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Antik Roma`da toplumu oluşturan bireylerin günlük yaşamdaki aktivitelerini yorumlar.
    2-Antik Roma toplumu, sosyo-kültürel yapısını oluşturan öğeleri kategorize eder.
    3-Tüm yönleri ile antik Roma`daki kent algısı ve sosyo-kültürel yaşamına ilişkin çıkarımlarda bulunur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Antik Roma Tarihi K1 Bölüm 1-13
    2 Antik Roma Coğrafyası K1 Bölüm 1
    3 Antik Roma`da Devlet Kavramı K1 Bölüm 2-15
    4 Antik Roma`da Toplumsal Yapı K2 Bölüm 1; K4 Bölüm 1
    5 Antik Roma`da Kent ve Unsurları I K2 Bölüm 2; K4 Bölüm 1
    6 Antik Roma`da Kent ve Unsurları II K2 Bölüm 2; K4 Bölüm 1
    7 Antik Roma`da Kamu Yapıları ve Konutlar K2 Bölüm 2; K3 Sayfa 63-86
    8 Antik Roma Dinsel İnançları K6 Bölüm 10
    9 Antik Roma`da Günlük Hayat K3 Sayfa 184-210; K4 Bölüm 2; K5 Sayfa 9-100
    10 Antik Roma`da Sosyo-Kültürel Yaşamı Oluşturan Öğeler K6 Bölüm 1-11
    11 Antik Roma`da Sosyo-Kültürel Yaşam K3 Sayfa 116-140; 150-160
    12 Antik Roma`da Eğlence K2 Bölüm 3
    13 Antik Roma`da Sanat I K7 Sayfa 233-251; K8 Sayfa 252-267
    14 Antik Roma`da Sanat II K9 Sayfa 268-285; K 10 Sayfa 301-320; K 11 Sayfa 321-343
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Erdinç BURULDAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Boatwright, M. T. Et. al. (2004). The Romans: From Village to Empire. University Press, Oxford. K2. Dupont, F. (1992). Daily Life in Ancient Rome. Blackwell, Oxford. K3. Blanck, H. (1999). Eski Yunan ve Roma?da Yaşam. Çev. İ. Tanrıkut. Arion Yayınevi, İstanbul. K4. Carcopino, J. (2003). Daily Life in Ancient Rome: The People and the City at the Height of the Empire. Yale University Press, New Haven. K5. Deighton, H. J. (2012). Eski Roma Yaşantısında Bir Gün. Çev. H.K. Ersoy. Homer Kitabevi, İstanbul. K6. Martz, D. (2002). Daily Life of the Ancient Romans. Greenwood Press., London. K7. Fejfer, J. (2015). A Companion to Roman Art. In Ed. B. E. Borg (ed.), Roman Portraits (233-251 s), John Wiley & Sons, Ltd, Chichester. K8. Lorenz, K. (2015). A Companion to Roman Art. In Ed. B. E. Borg (ed.), Wall Painting (252-267 s), John Wiley & Sons, Ltd, Chichester. K9. Ling, R. (2015). A Companion to Roman Art. In Ed. B. E. Borg (ed.), Mosaics (268-285 s), John Wiley & Sons, Ltd, Chichester. K10. Sinn, F. (2015). A Companion to Roman Art. In Ed. B. E. Borg (ed.), Decorative Art (301-320 s), John Wiley & Sons, Ltd, Chichester. K11. Lapatin, K. (2015). A Companion to Roman Art. In Ed. B. E. Borg (ed.), Luxury Arts (321-343 s), John Wiley & Sons, Ltd, Chichester.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, Roma uygarlığının yayılım gösterdiği topraklarda, Roma kenti ve çevresi başta olmak üzere farklı coğrafyalarda kurulan Roma kentlerinde, günlük yaşam ve sosyo-kültürel hayatı tüm yönleri ile aktarmaktır.
    Dersin İçeriği Antik Roma kültürünü yansıtan tüm unsurlar ve Roma uygarlığına ilişkin tarihi kaynaklar ile arkeolojik verilerin kronolojik olarak dizilimi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 1
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 1
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 2
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster