ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkistan Hanlıkları Tarihi TAR351 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkistan Hanlıklarının sosyal ve kültürel yapısına ilişkin çıkarımlarda bulunur.
    2-Türkistan Hanlıklarının sosyo-ekonomik ve kültürel önemini yorumlar
    3-Türkistan Hanlıkları tarihinin önemli olaylarını kronolojik olarak örneklendirir.
    4-Türkistan Hanlıklarının Türk tarihindeki yeri ve etkisini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   96
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,2 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkistan Hanlıklarıyla ilgili tarihi kaynaklar K1 Bölüm 1-5; K9 Bölüm 3; K10 Bölüm 5
    2 Timurlular Devleti`nin kuruluşu, siyasî yapısı, diğer devletlerle ilişkileri K2 Bölüm 1-2
    3 Timurlular Devleti`nin iktisadi, sosyal ve kültürel yapısı K2 Bölüm 3-4
    4 Şibanlıların güçlenmesi ve Maveraünnehir`e yönelik baskıları K12 Bölüm 3-4
    5 Şibanlıların bölünüşü ve Kazak Hanlığı`nın kuruluşu K1 Bölüm 6; K12 Bölüm 4
    6 Kazak Hanlığı`nın Rusya ve Cungar Hanlığıyla ilişkileri K4 Bölüm 3-4
    7 Rusya?nın Türkistan?a yönelik işgal hareketleri K4 Bölüm 7
    8 17.-18. yüzyıllarda Buhara Hanlığı K3 Bölüm 1-4; K8 Bölüm 5
    9 17.-18. yüzyıllarda Hive Hanlığı K5 Bölüm 2-5.
    10 17.-18. yüzyıllarda Hokand Hanlığı K6 Bölüm 2; K7 Bölüm 4
    11 Türkistan Hanlıklarının siyasî ve dinî yapısı K7 Bölüm 3; K9 Bölüm 5
    12 Türkistan Hanlıklarında sanat, mimari, bilim, edebiyat K8 Bölüm 4; K9 Bölüm 3
    13 Seyyahların gözüyle Türkistan Hanlıkları K10 Bölüm 1-4; K11 Bölüm 4
    14 Türkistan Hanlıklarında kent ve kentsel öğeler K13 Bölüm 1-5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülnar KARA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Duğlat, M. H. (2006). Tarih-i Reşidi (Geride Bıraktıklarımızın Hikayesi). çev. O. Karatay. Selenge Yayınları, İstanbul. K2. Aka, İ. (2010). Timurlular Devleti Tarihi. Berikan Yayınevi, İstanbul. K3. Özkan, M. (2021). Buhara Hanlığı (1500-1920). Selenge Yayınları, İstanbul. K4. Doğan, O. (2021). Kazak Hanlığı`nın Çarlık Rusyası ve Cungarlarla İlişkileri (Rus ve Kazak Kaynaklarına Göre). TTK Yayınları, Ankara. K5. Hasanov, N. (2022). Bir Rus Oryantalistin Gözünden Hive Hanlığı. Hitabevi Yayınları, İstanbul. K6. Koç, D. (2016). Rus Elçilik Raporlarına Göre Hokand Hanlığı. İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul. K7. Kamalova, Z. (2020). Hokand Hanlığının Son Hükümdarı Hüdayar Han ve Dönemi. Çağaloğlu Yayınevi, İstanbul. K8. Ükten, S. (2018). Buhara Hanlığı`nın Askeri Teşkilatı (1500-1868). TTK Yayınları, Ankara. K9. Narşahi, M. (1897). İstoriya Buhary (Tarih-i Buhara). İzd. Nauka, Taşkent. K10. İbn Battuta. (2004). İbn Battuta Seyahatnamesi. çev. A. S. Ayqut. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. K11. Kolesnikov, A. (2019). Rus Seyyahların Gözüyle Orta Asya. Çeviribilim Yayınevi, İstanbul. K12. Macit, A. (2016). Şeybani Özbek Hanlığı. Nobel Yayınları, Ankara. K13. Kardaş, R. G. (2020). Kardeş Şehirler / Buhara, Semerkant, Taşkent. Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, kuruluşundan yıkılışına kadar Türkistan topraklarında kurulan Türk Hanlıklarının siyasi ve kültürel tarihini aktarmayı ve bu devletler hakkında temel bilgileri sunmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Kronolojik düzen içerisinde Türkistan Hanlıkları tarihinin birincil kaynakları ve Türk kültürünü yansıtan tüm unsurlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 2
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 1
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster