ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Coğrafi Okumalar I COG105 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Coğrafya bilimi ve genel özelliklerini açıklar.
    2-Akademik açıdan okumanın önemini açıklar.
    3-Eleştirel yaklaşımı pekiştirir.
    4-Coğrafya bilimine ait yayınları tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler2014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Akademik okuma nedir? Niçin okumalıyız?
    2 Coğrafya bilimi ve genel özellikleri
    3 Okunacak kitapların tespiti ve gruplara dağıtımı
    4 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    5 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    6 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    7 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    8 Ara Sınav
    9 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    10 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    11 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    12 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    13 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    14 Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
    15 Okunan kitapların genel değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Dr.Öğr.Üyesi Nazan Özür
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Nazan Özür

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Robert Day, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır? İş Bankası yayınları, Ankara, 2003. P.B. Medawer, Genç Bilim Adamına Öğütler,Kırmızı Yayınları, 2014. Ronan Colin A. Bilim Tarihi, Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, , TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 2003. Tekeli vd. Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yayınları, 2001.
    Yardımcı Kitap Öngör Sami Geçen Yılları Düşündükçe, , Tekin Yayınevi, İstanbul, 1987. Sezgin Fuat, Turan Sefer Bilimler Tarihçisi, , Timaş Yayınları, İstanbul, 2010. Weinberg Steven, İlk Üç Dakika, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 1998. Moore Patrick, Gezegenler Kılavuzu, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 1998. Ifrah Georges,Çakıl Taşlarından Babil Kulesine, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 1997. Leakey R. - Lewin R., Göl İnsanları, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 1998. Palabıyık M.S. ve Yıldız A., Avrupa Birliği, ODTÜ Yay. 2006. Karabıyık H. , Evren Nasıl Oluştu?, , ODTÜ Yay. 2007. Verges J. ve Charle C., Üniversitelerin Tarihi, Dost Kitabevi.
    Döküman -
    Dersin Amacı Coğrafya ile ilgili popüler ve yarı popüler bilim kitapları okuma alışkanlığını kazandırmak. Bireysel ve grup çalışmaları yaparak, okuduğunu anlama ve değerlendirme becerisi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Akademik okuma nedir? Niçin okumalıyız? sorularının cevaplanması. Coğrafya bilimi ve genel özelliklerinin tanıtılması. Okunacak kitapların belirlenmesi ve öğrenciler tarafından dönem boyunca sunulmasını içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 5
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 4
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 3
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 4
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 1
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 3
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 3
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, 1
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, -
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, 4
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster