ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Coğrafi Okumalar II COG106 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Coğrafya bilimi ve genel özelliklerini açıklar.
    2-Akademik açıdan okumanın önemini açıklar.
    3-Eleştirel yaklaşımı öğrenir.
    4-Coğrafya bilimine ait yayınları tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Araştırma ve Raporun Özellikleri K.1. Bölüm 1 YK. 1 Bölüm 1
    2 Teknik K.1.Bölüm 2
    3 Araştırmacının nitelikleri K.1. Bölüm 3 YK. 1 Bölüm 3
    4 Gerçekleri Bulmak K.1. Bölüm
    5 Kanıtlama K.1. Bölüm YK. 1 Bölüm 5
    6 Fikirlerin İşlenişi K.1. Bölüm
    7 Nedenler ve koşullar K.1. Bölüm
    8 Biçim ve Yanlılık K.1. Bölüm YK. 1 Bölüm 8
    9 Düzenleme K.1. Bölüm YK. 1 Bölüm 13
    10 Sadelik K.1. Bölüm 10
    11 Cümle kurma K.1. Bölüm 11 YK. 1 Bölüm 14
    12 Alıntılama K.1. Bölüm 12-13
    13 Düzeltme K.1. Bölüm 14 YK. 1 Bölüm 16
    14 Sunuş K.1. Bölüm 15
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Nazan Özür
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları --
    Kaynaklar K. 1. Tüfek Mikrop ve Çelik. J.Daimond, Tübitak Yayınları
    Yardımcı Kitap YK. 1. Day, R. (2000) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çev. Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK, Ankara.
    Dersin Amacı Coğrafya ile ilgili popüler ve yarı popüler bilim kitapları okuma alışkanlığını kazandırmak. Bireysel ve grup çalışmaları yaparak anlama, değerlendirme becerisini artırmaktır.
    Dersin İçeriği Okunacak kitapların tespiti ve gruplara dağıtımı Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu Okunan kitapların genel değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 4
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 3
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 3
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 5
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 4
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 3
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 3
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, -
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 4
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, -
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster