ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Coğrafi Okumalar II COG106 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Coğrafya bilimi ve genel özelliklerini tanımlar
    2-Eleştirel yaklaşıma örnek verir
    3-Coğrafya bilimine ait yayınları listeler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Coğrafya Neden Önemlidir? -1 K.1. Bölüm 1 (1-131)
    2 Coğrafya Neden Önemlidir? -2 K.1.Bölüm 2 (132-272)
    3 Coğrafya Neden Önemlidir? -3 K.1. Bölüm 3 (273-438)
    4 İnsan Düşüncesinde Yerküre -1 K.2. Bölüm 1 (1-130)
    5 İnsan Düşüncesinde Yerküre -2 K.2. Bölüm 1 (131- 251)
    6 İnsan Düşüncesinde Yerküre -3 K.2. Bölüm 2 (252-454)
    7 İnsan Düşüncesinde Yerküre -4 K.2. Bölüm 3 (454-469)
    8 Küreselleşme Çağları -1 K.3. Bölüm 4 (XI-38)
    9 Küreselleşme Çağları -2 K.3. Bölüm 5 (39-76)
    10 Küreselleşme Çağları -3 K.3. Bölüm 6 (77-124)
    11 Küreselleşme Çağları -4 K.3. Bölüm 7 (125-171)
    12 Küreselleşme Çağları -5 K.3. Bölüm 8 (171-207)
    13 İTÜ Deprem Raporu 2023 -1 K.4. Bölüm 1 (1-81)
    14 İTÜ Deprem Raporu 2023 -2 K.4. Bölüm 2 (82-131)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Nazan Özür
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları --
    Kaynaklar K. 1. Blij, H.D. (20019). Coğrafya neden önemlidir? Çev. Fatma Yavaş, Baki Kaya. Hece Yayınları, Ankara. K. 2. Oldroyd, D. (2004). İnsan düşüncesinde yerküre. Çev. Ülkü Tansel, TÜBİTAK, Ankara. K. 3. Sachs, J.D. (2022). Küreselleşme çağları. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul. K. 4. İTÜ. Deprem raporu 2023.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Coğrafya ile ilgili popüler ve yarı popüler bilim kitapları okuma alışkanlığını kazandırmak. Bireysel ve grup çalışmaları yaparak anlama, değerlendirme becerisini artırmaktır.
    Dersin İçeriği Okunacak kitapların tespiti ve gruplara dağıtımı Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu Okunan kitapların genel değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 4
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 4
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma 3
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme 3
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma 5
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma -
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma -
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster