|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Doğanay Hayati ,Türkiye Beşeri Coğrafyası, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 1994
Doğanay Hayati, Türkiye Ekonomik Coğrafyası, Çizgi Kitabevi, Konya, 1998
|
|
Yardımcı Kitap
|
Karabağ Servet - Şahin Salih, Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gazi Kitabevi, Ankara, 2009.
Güngördü Ersin, Türkiye?nin Beşeri (Nüfus-Yerleşme) ve Ekonomik Coğrafyası, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2006.
Yücel Talip, Türkiye Coğrafyası, , Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara, 1987
|
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`de yerleşme, yerleşmenin evrimi, nüfus, nüfus gelişimi ve politikaları, meskenler, tarım, hayvancılık, madencilik, balıkçılık, ormancılık, sanayi, ticaret, turizm, ulaşım, eğitim, güvenlik özellikleri, kalkınma sorunları ve sanayileşme politikaları.
|
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye`de yerleşmeler
Yerleşmenin evrimi
Türkiye nüfusu
Nüfus gelişimi ve politikalar
Türkiye?deki mesken tipleri
Tarım, hayvancılık ve balıkçılık faaliyetleri
Madencilik ve ormancılık
Türkiye`de sanayi faaliyetleri
Türkiye turizmi
Türkiye ulaşımı
Türkiye`de eğitim sistemi
Güvenlik durumu ve sorunları
Kalkınma sorunları ve sanayileşme politikaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
3
|
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
-
|
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
5
|
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
4
|
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
3
|
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
3
|
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|