|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Biyocoğrafya`nın tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi
|
Biyocoprafyanın tarihi ile ilgili makale inceleme
|
|
2
|
Biyocoğrafya ve ekosistem
|
Konu ile ilgili literatür tarama
|
|
3
|
Biyosferdeki döngüler
|
Konu ile ilgili makale inceleme
|
|
4
|
Biyosferdeki çevresel ilişkiler
|
Konu ile ilgili makale inceleme
|
|
5
|
Canlıların dağılışını etkileyen faktörler
|
Konu ile ilgili makale inceleme
|
|
6
|
Canlıların yaşam alanları, biyocoğrafya bölgeleri
|
Konu ile ilgili makale inceleme
|
|
7
|
Bitkiler ve diğer canlılarla etkileşimler
|
Konu ile ilgili makale inceleme
|
|
8
|
Bitkilerde yayılma
|
Konu ile ilgili makale inceleme
|
|
9
|
Bitkilerde göç, yeryüzündeki bitki alanları
|
Konu ile ilgili makale inceleme
|
|
10
|
Hayvanların yaşam ortamı şartları
|
Konu ile ilgili literatür tarama
|
|
11
|
Hayvanlar arası ilişkiler
|
Konu ile ilgili literatür tarama
|
|
12
|
Hayvanlarda yayılma ve göç
|
Konu ile ilgili literatür tarama
|
|
13
|
Paleozoocoğrafya
|
-
|
|
14
|
Zoocoğrafya bölgeleri
|
-
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Neşe Duman
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1-Akman Y. (2005), Biyocoğrafya, Palme Yayıncılık.
|
|
Yardımcı Kitap
|
K1-Efe R .(2004)., Biyocoğrafya, Çantay Kitabevi.
|
|
Dersin Amacı
|
Biyosferi kavramak, biyosferdeki canlı ortamlarını analiz etmek ve canlılar arasındaki etkileşimi ortaya koymak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Biyocoğrafya`nın tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi, biyocoğrafya ve ekosistem, biyosferdeki döngüler ve çevresel ilişkiler, canlıların dağılışını etkileyen faktörler, canlıların yaşam alanları, biyocoğrafya bölgeleri, bitkiler ve diğer canlılarla etkileşimler, bitkilerde yayılma ve göç, yeryüzündeki bitki alanları, hayvanların yaşam ortamı şartları, hayvanlar arası ilişkiler, hayvanlarda yayılma ve göç, Zoocoğrafya bölgeleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
-
|
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
2
|
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
2
|
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
3
|
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
5
|
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
5
|