Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K.1. Özür. N. (2016). Keşifler ve coğrafya. İstanbul: Yeditepe Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK.1. Öngör, S.(1954). Coğrafi keşifler ve tetkik seyahatleri tarihi. İstanbul: Maarif Basımevi.
YK.2. Arnold, D. (1995). Coğrafi keşifler tarihi. ( O. Bahadır, Çev.). İstanbul: Alan Yayınları.
YK.3. Teresi, D.(2005). Kayıp keşifler modern bilimin antik kökenleri. (İ. Şener, Çev.). İstanbul: İzdüşüm Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Coğrafi keşifler ve sömürgeleşme hareketlerinin tarihsel sürecini kavrayarak neden ve sonuçlarını coğrafi bakış açısıyla günümüz dünyasına etkileri açısından değerlendirir.
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafya ve keşif düşüncesi, İlkçağ ve ortaçağdaki keşifler, 15. yüzyıl keşifleri öncesi Avrupa, 15 yüzyıldan sonra Ümit Burnu ve Hinsitan yolunun keşifleri, Amerika`nın keşfi, Dünyanın çevresinin dolaşılması. Keşiflerin sonuçları haritacılık, ekonomi, hastalıklar, bağımlılık, kölelik, doğanın değişimi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
2
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
2
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
2
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
-
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
3
|