Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hava fotoğraflarına giriş
|
|
2
|
Temel kameralar ve filmler
|
|
3
|
Görüntü almanın ilkeleri
|
|
4
|
Sapma, rölyefte kayma ve eğim
|
|
5
|
Yorumlama: ilkeler ve faktörler
|
|
6
|
Uygulamalı yorumlama: jeoloji, jeomorfoloji
|
|
7
|
Uygulamalı yorumlama: Bitki örtüsü, toprak,
|
|
8
|
Kentsel alanlar
|
|
9
|
Alan çalışması
|
|
10
|
Dijital hava fotoğrafları, var olan fotoğrafların taranması
|
|
11
|
Aynı sahaya ait eski ve yeni fotoğrafların karşılaştırılması
|
|
12
|
Çeşitli haritaların hazırlanmasında hava fotoğraflarından yararlanılması
|
|
13
|
Dünya ve Türkiye`de durum
|
|
14
|
Türkiye`de hava Fotoğrafları Geleceği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Thomas Lillesand ve diğ., Remote Sensing and Image Interpretation, Wiley, 2007.
James B. Campell, Introduction to remote Sensing, The Guilford Press, 2008.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Uydu ve hava fotoğraflarının okunması, okunan verilerin yardımıyla coğrafi analizler yapılarak model oluşturulması öğretilir.
|
Dersin İçeriği
|
Hava fotoğraflarına giriş
Temel kameralar ve filmler
Görüntü almanın ilkeleri
Sapma, rölyefte kayma ve eğim
Yorumlama: ilkeler ve faktörler
Uygulamalı yorumlama: jeoloji, jeomorfoloji
Uygulamalı yorumlama: Bitki örtüsü, toprak, kentsel alanlar
Alan çalışması
Dijital hava fotoğrafları, var olan fotoğrafların taranması
Aynı sahaya ait eski ve yeni fotoğrafların karşılaştırılması
Çeşitli haritaların hazırlanmasında hava fotoğraflarından yararlanılması
Dünya ve Türkiye`de durum
Genel değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
-
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
2
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
5
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
2
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
3
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
2
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
3
|