Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Gümüşçü, O. (2012). Coğrafya`ya Davet. Yeditepe Yayınevi, İstanbul.
K2 Barzun, J. & Graff, H.F. (2001). Modern Araştırmacı (Çev. Fatoş Dilber). TÜBİTAK, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Arı, Y. & Kaya, İ. (2014). Coğrafya Araştırma Yöntemleri. Coğrafyacılar Derneği Yayınları, Balıkesir.
|
Dersin Amacı
|
Coğrafi bir metni oluşturma aşamalarını ve dikkat edilmesi gereken hususları öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Genel giriş ve teorik bilgiler
Konunun seçilmesi
Araştırma probleminin tespiti
Literatür taraması
Hipotezlerin belirlenmesi
Konunun kapsam ve sınırları
Literatür Özeti
Literatür analizi
Yazıma giriş kuralları
Verilere ait tablo ve grafiklerin hazırlanması
Haritaların hazırlanması
Atıflar ve dipnot yazımı
Sentez ve değerlendirme
Sonuç ve kaynakça yazımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
5
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
4
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
5
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
-
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
-
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
-
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
5
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|