ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Coğrafi Yazım Teknikleri II COG402 BAHAR 4+0 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Coğrafi metnin oluşturma safhalarını kategorize eder.
    2-Araştırma sorusunun tespiti ve hipotez belirlemeyi tanımlar.
    3-Coğrafi araştırma sürecini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14444
    Ödevler00650
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4016565
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6017575
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel giriş ve teorik bilgiler K1 Bölüm-1, K2 Bölüm-7
    2 Konunun seçilmesi K1 Bölüm-2
    3 Araştırma probleminin tespiti K2 Bölüm-7, YK1 Bölüm-3
    4 Literatür taraması K1 Bölüm-4, K2 Bölüm-7
    5 Hipotezlerin belirlenmesi K2 Bölüm-7
    6 Konunun kapsam ve sınırları K2 Bölüm-7, YK1 Bölüm-3
    7 Literatür Özeti K1 bölüm-4
    8 Literatür analizi K1 Bölüm-4
    9 Yazıma giriş kuralları K1 Bölüm-9, YK1 Bölüm-5
    10 Verilere ait tablo ve grafiklerin hazırlanması K1 Bölüm-9, K2 Bölüm-7
    11 Haritaların hazırlanması K2 Bölüm-7
    12 Atıflar ve dipnot yazımı K1 Bölüm-12,13
    13 Sentez ve değerlendirme K1 Bölüm-14, K2 Bölüm-7
    14 Sonuç ve kaynakça yazımı K1 bölüm-13, K2 Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Gümüşçü, O. (2012). Coğrafya`ya Davet. Yeditepe Yayınevi, İstanbul. K2 Barzun, J. & Graff, H.F. (2001). Modern Araştırmacı (Çev. Fatoş Dilber). TÜBİTAK, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1 Arı, Y. & Kaya, İ. (2014). Coğrafya Araştırma Yöntemleri. Coğrafyacılar Derneği Yayınları, Balıkesir.
    Dersin Amacı Coğrafi bir metni oluşturma aşamalarını ve dikkat edilmesi gereken hususları öğretmek
    Dersin İçeriği Genel giriş ve teorik bilgiler Konunun seçilmesi Araştırma probleminin tespiti Literatür taraması Hipotezlerin belirlenmesi Konunun kapsam ve sınırları Literatür Özeti Literatür analizi Yazıma giriş kuralları Verilere ait tablo ve grafiklerin hazırlanması Haritaların hazırlanması Atıflar ve dipnot yazımı Sentez ve değerlendirme Sonuç ve kaynakça yazımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 5
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 4
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 5
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, -
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, -
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 4
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, -
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, 5
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 3
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, -
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster