Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gümüşçü Osman vd., Açıklamalı Türkiye Tarih Atlası, TÜBİTAK, 2011.
Gümüşçü Osman, Yiğit İlker, Top Yilmaz Sevil, Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınevi,İstanbul 2013.
|
Yardımcı Kitap
|
Sevin Veli, Anadolunun Tarihi Coğrafyası I, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 2001.
Akurgal Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Turistik Yayınlar, İstanbul, 1993.
Yi-Fu Tuan, A Historical Geography of China, Aldine Transaction, 2008.
|
Dersin Amacı
|
İlkçağ ve Ortaçağ`da Türkiye`nin tarihi coğrafyasını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve temel kavramlar
Mekan olarak Türkiye
Türkiye insanlığın ilk izleri
Pelolitik, Mezolitik dönem
Neolitik Dönem
Kalkolitik ve Tunç Çağı
Asur ticaret kolonileri dönemi
Hititler dönemi
Demir Çağı ve Geç Hititler
Lidyalılar, Urartular, Persler dönemi
Frigler ve Helenistik dönem
Roma dönemi
Bizans dönemi giriş
Bizans dönemi sosyo-ekonomik yapı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
5
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
4
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
5
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
4
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
5
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
3
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
5
|