ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Kalkınma Coğrafyası COG414 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`nin genel arazi kullanılışını değerlendirir
    2-Türkiye tarımını etkileyen temel faktörleri açıklar, sorunlarını ve çözümlerini yorumlar
    3-Türkiye`de önemli tarım ürünlerinin yetişme koşulları ve üretimi dağılışını tartışır.
    4-Türkiye`de başlıca sanayi kollarının gelişimini, dağılışını ve etkili faktörleri sıralar.
    5-GSMH, ihracat ve işgücünün sektörel dağılımını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`nin Doğal Kaynakları K1. Bölüm 1.
    2 Türkiye`nin Beşeri Kaynakları K1. Bölüm 2.
    3 Osmanlı Devlet`nden Türkiye Cumhuriyeti`ne Kalkınma Çabaları K3. Bölüm 3.
    4 1923-1933 Birinci Liberal veya Yeniden Yapılanma Dönemi K2. Bölüm 2
    5 Devletçi Sanayileşme Dönemi (1933-1939) K2. Bölüm 2
    6 Devletçi Sanayileşme Dönemi (1939-1950) K2. Bölüm 2
    7 1950-1960 Dönemi (İkinci Liberal Dönem) K2. Bölüm 2
    8 Planlı Dönemlerde Ekonomik Kalkınma ve Sanayileşme Politikaları K2. Bölüm 2; K3. Bölüm 7.
    9 Birinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (1963-1967) K2. Bölüm 2
    10 İkinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (1968- 1972) K2. Bölüm 2
    11 Üçüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı (1973-1978) K2. Bölüm 2
    12 Dördüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı (1979-1983) K2. Bölüm 2
    13 İhracata Yönelik Sanayileşme (1979-1989) K3 Bölüm 8.
    14 Türkiye`nin Bölgesel Güç Olma Yolunda Kalkınma Öncelikleri K3 Bölüm 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bekir Gökmen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Tufan, A. (1997). Türkiye Ekonomisi, Ankara Üniversitesi Yay. No:1487, Ankara: Ziraat Fakültesi. K2.Sevgi, C. (1994). Sanayileşme Sürecinde Türkiye ve Sanayi Kurulışlarının Alansal Dağılımı, I. Baskı, İstanbul:Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş. K3.İstanbul Sanayi Odası. (2015). İstanbul Sanayi Odası`nın 60. Yılında Türk Sanayi, İstanbul:İstanbul Sanayi Odası.
    Yardımcı Kitap YK1. Hodder, R. (2000). Development Geography. London:Routledge. YK2. Tümertekin, E., ve Özgüç, N. (1999). Ekonomik Coğrafya: Küreselleşme ve Kalkınma. İstanbul:Çantay Kitabevi.
    Dersin Amacı Türkiye`nin kalkınma sorunlarını, genel arazi kullanılışı; Türkiye`de tarımın temel özelliklerini; Türkiye ekonomisi için önemli başlıca tarım ürünlerinin üretim ve dağılışını; Türkiye`de başlıca tarım dışı ekonomik faaliyetlerin gelişimi ve dağılımını, ekonomik sektörler ile çevresel faktörler arasındaki ilişkiyi değerlendirmek.
    Dersin İçeriği Türkiye`nin Doğal ve Beşeri Kaynakları, Osmanlı Devleti`nden Türkiye Cumhuriyeti`ne Kalkınma Çabaları, Türkiye Cumhuriyeti`nin İlk YIllarında Kalkınma Yolunda Atılan Adımlar, Sanayi Planları, Kalkınma Planları ve Kalkınma Yolunda Bölgesel Güç Olmak İçin Gerekli Aşamalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 4
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 1
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 1
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, -
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 1
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, -
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 2
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, -
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 5
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, 2
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster