ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Coğrafi Düşünce ve Sorunları COG415 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilim ve toplum kavramlarını değerlendirir
    2-Bilim türlerini kavrar
    3-Klasik coğrafyanın doğuşunu açıklar
    4-Avrupa`da coğrafya biliminin ortaya çıkışını yorumlar.
    5-Coğrafyanın akademik bir bilim olarak ortaya çıkışını kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014242
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel giriş ve teorik bilgiler
    2 Bilim ve toplum
    3 Ampirik Bilimler
    4 Hermonotik bilimler
    5 Kritik-eleştirisel bilimler
    6 Hümanistik bakış
    7 Feminist bakış
    8 Ara Sınav
    9 Post Modern Yaklaşımlar
    10 Postmodern coğrafya
    11 Eleştirel coğrafya
    12 İnsan, çevre bölgesel coğrafya
    13 Ampirik bilim olarak coğrafya
    14 Coğrafya ve tarihi-yorumlayıcı bilim
    15 Radikal Yaklaşımlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Özgüç Nazmiye - Tümertekin Erol, Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2000.
    Yardımcı Kitap Akyol İbrahim Hakkı, Umumi Coğrafya, İÜ. Edb. Fak. Yayınları, İstanbul, 1951. Gümüşçü Osman - Balcıoğulları Abdullah, Coğrafyaya Giriş, Bilge Kitabevi, Ankara, 2006. The Nature of Geography: A Critical Survey of Current Thought in the Light of the Past, AAG, Lancaster, 1939.
    Döküman -
    Dersin Amacı Çağdaş coğrafi düşünce ve sorunlarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Genel giriş ve teorik bilgiler Bilim ve toplum Ampirik Bilimler Hermonotik bilimler Kritik-eleştirisel bilimler Hümanistik bakış Feminist bakış Postmodern coğrafya Eleştirel coğrafya İnsan, çevre bölgesel coğrafya Ampirik bilim olarak coğrafya Coğrafya ve tarihi-yorumlayıcı bilim Radikal Yaklaşımlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 2
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 4
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 3
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 2
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 4
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 3
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 5
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, -
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, -
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, 4
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster