ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Jeomorfolojik Analizler COG420 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ölçek ve alan ilişkisini açıklar.
    2-Jeoloji haritalarını yorumlar ve bunlardan jeomorfolojik açıdan faydalanır.
    3-Topografya haritalarını okuyabilir ve bu haritaları jeomorflojik amaçlı kullanır.
    4-Jeomorfolojik bilgilerini harita üzerinde uygular.
    5-Yerşekillerini arazide tanır ve yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ölçek ve ölçeklerine göre haritalarının sınıflandırılması, Topografyanın gösterim yöntemleri K1- Sayfa 10-15.
    2 İzohipslerin özellikleri, Profil çizimi ve yükseklik ölçeği kavramı K1- Sayfa 207-215.
    3 Profil ile jeomofrolojik analiz yapma yöntemleri, Jeoloji haritalarının özellikleri K1- Sayfa 249-265.
    4 Topografya ve jeoloji haritalar yardımı ile kesit çizme, Yatay yapıda kesit çizimi ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama K1- Sayfa 381-390.
    5 Yatay yapıda akarsuyu topografyasının gelişimi K1- Sayfa 261-263.
    6 Monoklinal yapıda kesit çizimi ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama, Monoklinal yapıda akarsu topografyasının gelişimi K1- Sayfa 346-347.
    7 Terselmiş yapılar ve jeolojik jeomorfolojik yorumlama K1- Sayfa 390-392.
    8 Terselmiş Yapıların Yeryüzünde Dağılışı K1- Sayfa 393-395.
    9 Faylı yapılar ile delip geçen yapılar ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama K1- Sayfa 347-348.
    10 Morfografya haritalarının özellikleri ve çizim yöntemleri K1- Sayfa 361-363.
    11 Jeomorfoloji haritalarının özellikleri, Jeomorfoloji haritalarının çizim yöntemleri K1- Sayfa 323-330.
    12 Yarma vadilerin ve yüzeylerin analizi K1- Sayfa 263-264.
    13 Topografya ve jeoloji haritaları yardımıyla sekilerin analizi K1- Sayfa 404-405.
    14 Volkanların jeomorfolojik gösterimi K1- Sayfa 348-349.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Neşe Duman
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Bilgin, T. (1976). Genel Kartografya II, İst. Ünv. Coğrafya Ens. Yay, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Jeomorfoloji, kayaçlar ve jeoloji derslerinde teoroik olarak öğrenilen bilgileri harita ve arazide uygulanması. Farklı jeomorflojik süreçler ve yapılara bağlı jeomorflojik birimleri topografya ve jeoloji haritaları yardımıyla sorgulamak.
    Dersin İçeriği Ölçek ve ölçeklerine göre haritalarının sınıflandırılması, Topografyanın gösterim yöntemleri İzohipslerin özellikleri, Profil çizimi ve yükseklik ölçeği kavramı Profil ile jeomofrolojik analiz yapma yöntemleri, Jeoloji haritalarının özellikleri Topografya ve jeoloji haritalar yardımı ile kesit çizme, Yatay yapıda kesit çizimi ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama Yatay yapıda akarsuyu topografyasının gelişimi, Monoklinal yapıda kesit çizimi ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama, Monoklinal yapıda akarsu topografyasının gelişimi Terselmiş yapılar ve jeolojik jeomorfolojik yorumlama, Faylı yapılar ile delip geçen yapılar ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama Morfografya haritalarının özellikleri ve çizim yöntemleri Jeomorfoloji haritalarının özellikleri, Jeomorfoloji haritalarının çizim yöntemleri Yarma vadilerin ve yüzeylerin analizi.. Topografya ve jeoloji haritaları yardımıyla sekilerin analizi Volkanların jeomorfolojik gösterimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma -
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 4
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma 3
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme -
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma 3
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma 3
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma -
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster