|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
İslam Devletlerinin Doğuşu ve Gelişimi
|
K1
|
|
2
|
İslam Devletlerinin Doğuşu ve Gelişimi
|
K1
|
|
3
|
Yeniçağ`da Avrupa ve Osmanlı (15-17. Yüzyıl)
|
K1-K2
|
|
4
|
Hümanizm, Reform ve Rönesans
|
K1-K2-K3
|
|
5
|
Osmanlı ve Avrupa İçiçeliği: İletişim ve Etkileşim
|
K1-K2
|
|
6
|
Aydınlanma Çağı (18. Yüzyıl)
|
K1-K2-K3-YK1-YK2
|
|
7
|
Aydınlanma Çağına etki Eden Bazı Düşünürler
|
K1-K2-K3-YK1-YK2
|
|
8
|
Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi
|
K1-K2-K3-YK1-YK2
|
|
9
|
Fransız Devrimi
|
K1-K2-K3-K4-YK1-YK2
|
|
10
|
Fransız Devrimi
|
K1-K2-K3-K4-YK1-YK2
|
|
11
|
20. Yüzyıldan 2 1. Yüzyıla: Savaşlar, Barış ve Küreselleşme Dönemi
|
K1-K2-K3-K4-YK1-YK2
|
|
12
|
I. Dünya Savaşı Sonrası Gelişmeler
|
K1-K2-K3-K4-YK1-YK2
|
|
13
|
II. Dünya Savaşı
|
K1-K2-K3-K4-YK1-YK2
|
|
14
|
II. Dünya Savaşı Sonrası Genel Durum
|
K1-K2-K3-K4-YK1-YK2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Okan Türkan
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Anadolu Üniversitesi Uygarlık Tarihi AÖF Ders Kitabı
K2. İnalçık Halil, Devlet-i Aliye, İşbankası Yayınları
K3. Recep Yıldırım, Uygarlık Tarihine Giriş, Meridyen, 2002.
K4. William H. McNeill, Dünya Tarihi, çev. Alâeddin Şenel, İmge, 2003.
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Elias Norbert Uygarlık Süreci 2 İletişim Yayıncılık, İstanbul
YK2. Braudel Fernand Uygarlıkların Grameri, İmge Kitapevi, Ankara 2014
|
|
Dersin Amacı
|
İslam devletleri, Selçuklular ve Osmanlıların oluşturdukları medeniyetler Dünya medeniyetleri içinde çok önemli bir yere sahiptir. Bu medeniyetlerin bilim tarihine katkıları da büyüktür. Coğrafya programında belirtilen geçmişe ait coğrafyayı anlamak, coğrafi düşüncenin gelişimini kavramak ve geleceğe dönük çıkarımlar yapabilmek için dünya medeniyetlerinin oluşum ve gelişimleri son derece önemlidir. Bu nedenle tarihi süreç içinde ortaya çıkmış olan olay ve olgular coğrafyacı gözüyle değerlendirilerek ele alınacaktır. Bu ders coğrafyanın temel derslerine destek olmak ve öğrencilerin genel bilgi ve kültür düzeylerini artırmak amacıyla tasarlanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği
|
İslam medeniyetleri tarihi hakkında genel bilgiler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
2
|
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
-
|
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
2
|
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
2
|
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
1
|
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
4
|