ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İdari Coğrafya COG424 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Başlıca yönetim birimleri ile yönetim birimlerinin iyi idare edilebilmesi için gerekenleri kavrama
    2-Mekanın yönetiminde ve yönetim birimlerine ayrılmasında coğrafi özelliklerin etkisini açıklama
    3-Geçmişten günümüze çeşitli yönetim birimlerinin Türkiye ve Dünyadaki genel özellikleri ile benzer ve farklı yönlerini yorumlama
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012626
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İdari ünite, yerleşme, geçiçi yerleşme, daimi yerleşme kavramları K1-K2-K3
    2 Köy, kasaba, şehir ve ölçütleri K1-K2-K3
    3 Köy, bucak, ilçe, il kavramları ve hiyerarşisi K1-K2-K3
    4 İl, ilçe, bucak ve köy yönetimleri ve sorumluluk alanları K1-K2-K3-YK1-YK2
    5 Merkezi yönetim ve yerel yönetim arasındaki ilişkiler ve sorumluluk alanları K1-K2-K3-YK1-YK2
    6 Planlamada idari coğrafyadan yararlanma K1
    7 Bölge oluşturmada idari coğrafyadan yararlanma K1
    8 Büyükşehir belediyeleri, kanunları ve Türkiye`deki Büyükşehir Belediyeleri K1-K2-YK1-YK2
    9 Merkez ilçeler ve bunlara bağlı teşkilatlar K1-K2-K3
    10 İdari ünitelerle istatistiki kavramlar arasındaki ilişkiler K1
    11 İdari Üniteler ile Coğrafi Bölgeler arasındaki uyuşmazlıklar K1
    12 İdari Üniteler ile Coğrafi Bölgeler arasındaki uyuşmazlıkların giderilmesinde kullanılacak yöntemler K1
    13 Osmanlıdan günümüze Türkiye`deki idari yapı gelişimi K1-K3-YK1
    14 Dünyada çeşitli ülkelerdeki idari yapılar K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Okan Türkan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. Özçağlar, A. (2015). Yönetsel Coğrafya. Nika Yayınevi. K2. Özçağlar, A. (1997). Türkiye?de Belediye Örgütlü Yerleşmeler (Kasabalar-Şehirler). Ekol Yayınevi. K3. Gözübüyük, A.Ş., Erdem, M. B. (1992). Türkiye?nin İdari Yapısı. AÖF.Yayınları. No: 25.
    Yardımcı Kitap YK1. Gözübüyük, A. Ş. (1967). Türkiye?de Mahalli İdareler. T.O.D.A.İ.E. Yayınları. YK2. Geray, C., Keleş, R., Hamamcı, C. (1995). Büyükşehir ve İlçe Belediyeleri Araştırması. Türk Belediyecilik Derneği-Konrad Adenauer Vakfı Yayınları
    Dersin Amacı Alan yönetimi ile ilgili coğrafi özellikler gibi konulara sahip olan ve sonuçların nasıl ortaya çıktığını kavramak.
    Dersin İçeriği İdari birimler, yerleşim, geçici yerleşim, kalıcı yerleşim kavramları Köyler, kasabalar, şehirler ve kriterler Köy, bucak, ilçe, il ve kavramlar hiyerarşisi Şehir, ilçe, ilçe ve köy yetkilileri ve sorumluluk alanları Merkezi hükümet ile yerel yönetim arasındaki ilişkiler ve sorumluluklar İdari coğrafya kullanımının planlanması İdari coğrafya oluşturmaktan yararlanılacak bölge Büyükşehir belediyeleri ve Türkiye`deki büyükşehir belediyeleri yasaları Merkez ilçeler ve ilgili kuruluşlar İdari birim kavramları arasındaki istatistiksel ilişkiler İdari birimler arasında ihtilafın yaşandığı bölgeler İdari Birimlerin coğrafi bölgeleri arasındaki uyuşmazlıkların çözümünde kullanılacak yöntemler Osmanlı`dan Türkiye Cumhuriyeti`ne idari yapıların geliştirilmesi Dünyanın çeşitli ülkelerindeki idari yapılar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 3
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 1
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma 2
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme -
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma 4
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma -
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma 2
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster