ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Planlama Coğrafyası COG426 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Planlama ve bölge planlamasının coğrafi özelliklerini analiz etme
    2-Planlama türlerini kategorize etme
    3-Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanılması gerektiğini değerlendirme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013434
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Planlamanın tanımı ve coğrafya içerisindeki yeri K1
    2 Coğrafi bakış açısıyla planlama ve coğrafi planlamanın unsurları K1
    3 Kalkınma planlarının hazırlanma amaçları K1
    4 Planlama bölgelerinin saptanması, Homojen, Polarize ve Plan Bölge kavramları K1
    5 Homojen, Polarize ve Plan Bölgelerin saptanması K1
    6 Planlamayı gerektirecek bölgesel sorunlar K1
    7 Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilirlik kavramları K1
    8 Havza planlaması K1
    9 Havza planlaması K1
    10 Ülkelerde plan bölgelerinin saptanma yöntemleri K1
    11 Türkiye?den ve dünyadan planlama bölgeleri örnekleri K1
    12 Bölge Planlarının nasıl yapıldığı, Türkiye ve dünyadan örnekler K1
    13 Bölge planlarının hazırlanma aşamaları K1
    14 GAP, DOKAP, DAP bölge planlarının analizi K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Barış TAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Dinler, Z. (2001). Bölgesel İktisat, Ekin Kitabevi, Bursa.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bir mekân bilimi olan coğrafyada mekâna ilişkin planlamanın unsurları ve yöntemlerinin öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Giriş: Planlamanın tanımı ve coğrafya içerisindeki yeri Coğrafi bakış açısıyla planlama ve coğrafi planlamanın unsurları Kalkınma planlarının hazırlanma amaçları Planlama bölgelerinin saptanması, Homojen, Polarize ve Plan Bölge kavramları Homojen, Polarize ve Plan Bölgelerin saptanması Planlamayı gerektirecek bölgesel sorunlar Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilirlik kavramları Havza planlaması Ülkelerde plan bölgelerinin saptanma yöntemleri Türkiye?den ve dünyadan planlama bölgeleri örnekleri Bölge Planlarının nasıl yapıldığı, Türkiye ve dünyadan örnekler Bölge planlarının hazırlanma aşamaları GAP, DOKAP, DAP bölge planlarının analizi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 4
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 3
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 4
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 3
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 5
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 3
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 1
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, 1
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 3
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, 1
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster