ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kurak ve Yarı Kurak Bölgeler Jeomorfolojisi COG425 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kurak ve yarı kurak bölgelerdeki yeryüzü şekillerini yorumlar.
    2-Kurak ve yarı kurak bölgelerdeki etmen ve süreçleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012626
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kurak ve yarı-kurak bölge kavramı, morfojenetik bölge olarak özellikleri
    2 Kurak ve yarı-kurak bölgelerin sınırlandırılması, sınırlamadaki ölçütler
    3 Kurak ve yarı-kurak bölgeleri şekillendirici etmen ve süreçler
    4 Kurak ve yarı-kurak bölgelerin jeomorfolojik gelişimi
    5 Kurak ve yarı-kurak bölgelerin aşınım şekilleri
    6 Kurak ve yarı-kurak bölgelerin birikim şekilleri
    7 Kurak ve yarı-kurak bölgelerin birikim şekilleri
    8 Ara Sınav
    9 Çölleşme
    10 Asıl kurak bölgeler: çöller
    11 Sıcak ve soğuk çöller
    12 Çöllerin ekonomik önemi/ uygulamalı jeomorfolojisi
    13 Dünyadaki kurak ve yarı-kurak bölgeler
    14 Türkiye`deki kurak bölgeler ve sorunları
    15 Türkiye`deki yarı kurak bölgeler ve sorunları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Prof. Dr. Osman Gümüşcü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Erinç, S. (2001). Jeomorfoloji II. DER Yay. İstanbul Goudie, A.S. (2013). Arid and Semi-arid Geomorphology. Cambridge Univ. Press. Pekcan, N. (2015). Kurak ve Yarıkurak Bölgeler Jeomorfolojisi. istanbul
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Geleceğimizi ve gelecekte ülkemizi tehdit edecek kuraklığı ve kurak bölgeleri tanımak.
    Dersin İçeriği Kurak ve yarı-kurak bölge kavramı, morfojenetik bölge olarak özellikleri - Kurak ve yarı-kurak bölgelerin sınırlandırılması, sınırlamadaki ölçütler - Kurak ve yarı-kurak bölgeleri şekillendirici etmen ve süreçler - Kurak ve yarı-kurak bölgelerin jeomorfolojik gelişimi- Kurak ve yarı-kurak bölgelerin aşınım şekilleri - Kurak ve yarı- kurak bölgelerin birikim şekilleri- Çölleşme Asıl kurak bölgeler: çöller - Sıcak ve soğuk çöller - Çöllerin ekonomik önemi/ uygulamalı jeomorfolojisi - Dünyadaki kurak ve yarı-kurak bölgeler - Türkiye?deki kurak ve yarı-kurak bölgeler ve sorunları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 4
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 2
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 2
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 4
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 2
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, -
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, -
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, 4
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 3
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, -
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster