ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Oseanografya COG325 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okyanus ve deniz sistemini kavrar
    2-Okyanus ve deniz sistemi ile jeomorfoloji arasındaki ilişkiyi açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012626
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Oseanografya nedir, deniz ve okyanusların önemi
    2 Oseanografyanın tarihçesi, oseanografyanın bölümleri
    3 Oseanografyada araştırma konuları
    4 Okyanus çanaklarının oluşumu ve denizaltı jeomorfolojisi
    5 Okyanus çanaklarındaki çökeller
    6 Okyanus sularının özellikleri ve kökeni
    7 Okyanus sularının özellikleri ve kökeni
    8 Ara Sınav
    9 Deniz sularının bileşimi, tuzluluğu, sıcaklığı
    10 Deniz ve okyanuslarda seviye değişmelerinin nedenleri
    11 Dalgaların oluşumu, türleri, kıyılardaki değişimleri ve etkileri
    12 Gelgit oluşumu, türleri, mekanizması ve önemi
    13 Deniz ve okyanuslardaki akıntılar
    14 Okyanus ve denizlerdeki canlılar
    15 Okyanus ve Denizlerde sürdürülebilir yaşam
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Atalay, İ. (1981). Denizaltı Jeoloji ve Jeomorfolojisi. Atat. Üniv. Yay. No.582, Erzurum. Kocataş, A. (1993). Oseaonoloji. Ege Üniv. Yay. İzmir.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Okyanus ve denizleri tanımak
    Dersin İçeriği Oseanografya nedir, deniz ve okyanusların önemi - Oseanografyanın tarihçesi, oseanografyanın bölümleri - Oseanografyada araştırma konuları - Okyanus çanaklarının oluşumu ve denizaltı jeomorfolojisi - Okyanus çanaklarındaki çökeller -Okyanus sularının özellikleri ve kökeni - Dalgaların oluşumu, türleri, kıyılardaki değişimleri ve etkileri - Gelgit oluşumu, türleri, mekanizması ve önemi - Deniz ve okyanuslardaki akıntılar - Okyanus ve denizlerdeki canlılar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 4
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 1
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 4
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 2
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 4
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 3
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 4
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, -
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 1
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, -
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster