ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klimatoloji Uygulamaları COG327 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klimatolojik verileri amacına göre düzenler.
    2-Klimatolojik verileri grafikler şeklinde düzenler ve yorumlar.
    3-Klimatolojik verilerin zamansal değişimini hesaplar ve yorumlar.
    4-Klimatolojik verilerin alansal dağılımını yapar ve yorumlar
    5-Bir yerin iklim tipini ortaya koyar ve yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gözlem ve gözlem tipleri
    2 Klimatolojik verilerin derlenmesi
    3 Klimatolojik verilerin tablo ve kullanıma hazır hale getirilmesi
    4 Yağış ve sıcaklık karasallık analizi
    5 Sıcaklık rejim analizleri
    6 Yağış rejim analizleri
    7 Rüzgar yön ve sıklık analizleri
    8 Ara Sınav
    9 Klimatolojik verilerde korelasyon analizi Klimatolojik verilerde korelasyon analizi Klimatolojik verilerde regresyon analizi Sıcaklık verilerinin alansal dağılış analizi Yağış verilerinin alansal dağılış analizi De Martonne formülü uygulaması Erinç yağış etkinlik analizi Thorntwaite formülü ve su bilançosunun hesaplanması
    10 Klimatolojik verilerde korelasyon analizi
    11 Klimatolojik verilerde regresyon analizi
    12 Sıcaklık verilerinin alansal dağılış analizi
    13 Yağış verilerinin alansal dağılış analizi
    14 De Martonne formülü uygulaması
    15 Erinç yağış etkinlik analizi Thorntwaite formülü ve su bilançosunun hesaplanması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar A.S. Fotheringham, C. Brunsdon, M. Charlton (2007) Qulitative Geography Perspectives on Spatial Data Analysis
    Yardımcı Kitap L. O?Brien (1992)Introducing quantitative geography: measurement, methods, and generalised linear models
    Döküman -
    Dersin Amacı Klimatolojik verilerin derlenmesi ve alansal-zamansal analiz yapabilme
    Dersin İçeriği Gözlem ve gözlem tipleri Klimatolojik verilerin derlenmesi Klimatolojik verilerin tablo ve kullanıma hazır hale getirilmesi Yağış ve sıcaklık karasallık analizi Sıcaklık rejim analizleri Yağış rejim analizleri Rüzgar yön ve sıklık analizleri Klimatolojik verilerde korelasyon analizi Klimatolojik verilerde regresyon analizi Sıcaklık verilerinin alansal dağılış analizi Yağış verilerinin alansal dağılış analizi De Martonne formülü uygulaması Erinç yağış etkinlik analizi Thorntwaite formülü ve su bilançosunun hesaplanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 2
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, -
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 2
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 2
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, -
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, -
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 2
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, -
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 3
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, -
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster