Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Küresel iklim sistemlerinin bileşenleri
|
iklim sistemleri ile ilgili araştırma yapmak
|
2
|
Bileşenler arasındaki karşılıklı ilişki
|
Konu ile ilgili makaleleri incelemek
|
3
|
Küresel iklim değişikliği
|
Küresel iklim değişikliği konusunda ödev hazırlama
|
4
|
1-İklim değişimini oluşturan jeolojik süreçler I
|
Jeoloji-iklim ilişkisini içeren makaleler incelenme
|
5
|
2-İklim değişimini oluşturan jeolojik süreçler II
|
Grupla araştırma yapma
|
6
|
1-İklim değişimini oluşturan antropojenk süreçler I
|
İlgili kaynakların incelenmesi
|
7
|
2İklim değişimini oluşturan antropojenk süreçler II
|
iklim ve insan ile ilgili taramalar yapmak
|
8
|
1-İklim değişimini oluşturan astronomik süreçler I
|
Astronomik süreç ile ilgili kaynaklardan tarama yapmak
|
9
|
2-değişimini oluşturan astronomik süreçler II
|
İklim değişmi konusu ile ilgili ödev hazırlamak
|
10
|
1-İklim bölgeleri ve onu oluşturan süreçler I
|
İklim bölgelerini araştırmak
|
11
|
2-İklim bölgeleri ve onu oluşturan süreçler II
|
İklim bölgelerini araştırmak
|
12
|
1-İklim Salınımı I
|
NAO yu araştırmak
|
13
|
2-İklim Salınımı II
|
El ninio ve etkilerini incelemek
|
14
|
İklim salınımının etkileri
|
Son değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
-
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
2
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
-
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
2
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
2
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|