ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klimatik Süreçler COG427 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Küresel iklim sistemlerinin bileşenleri açıklar
    2-Bileşenler arasındaki karşılıklı ilişkiyi analiz ader.
    3-Küresel iklim değişikliğini kavrar.
    4-İklim değişimini oluşturan jeolojik süreçleri değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Küresel iklim sistemlerinin bileşenleri iklim sistemleri ile ilgili araştırma yapmak
    2 Bileşenler arasındaki karşılıklı ilişki Konu ile ilgili makaleleri incelemek
    3 Küresel iklim değişikliği Küresel iklim değişikliği konusunda ödev hazırlama
    4 1-İklim değişimini oluşturan jeolojik süreçler I Jeoloji-iklim ilişkisini içeren makaleler incelenme
    5 2-İklim değişimini oluşturan jeolojik süreçler II Grupla araştırma yapma
    6 1-İklim değişimini oluşturan antropojenk süreçler I İlgili kaynakların incelenmesi
    7 2İklim değişimini oluşturan antropojenk süreçler II iklim ve insan ile ilgili taramalar yapmak
    8 1-İklim değişimini oluşturan astronomik süreçler I Astronomik süreç ile ilgili kaynaklardan tarama yapmak
    9 2-değişimini oluşturan astronomik süreçler II İklim değişmi konusu ile ilgili ödev hazırlamak
    10 1-İklim bölgeleri ve onu oluşturan süreçler I İklim bölgelerini araştırmak
    11 2-İklim bölgeleri ve onu oluşturan süreçler II İklim bölgelerini araştırmak
    12 1-İklim Salınımı I NAO yu araştırmak
    13 2-İklim Salınımı II El ninio ve etkilerini incelemek
    14 İklim salınımının etkileri Son değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Barış Taş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-.D. Ahrens (2009) Meteorology Today: An Introduction to Weather, Climate, and the Environmen
    Yardımcı Kitap K1- Erol,O (1991) Genel Klimatoloji. Çantay Kitabevi.
    Dersin Amacı İklim sistemlerini oluşturan bileşenlerin karşılıklı etkileşimlerini anlamak ve hava kütlelerin ve bunların iklim bölgeleri arasındaki ilişkiyi kavramak
    Dersin İçeriği iklim sisteminin bileşenlerini anlar 2. Havakürede süreçleri ve karşılıklı etkileşimini sorgular. 3. Atmosferik sistemlere insan etkisinin sonuçlarını tartışır 4. Atmosfer ve yerküreyi oluşturan elemanlar arasındaki hassas dengeyi bilir. 5. İkim Değişimini etkileyen faktörleri sorgular
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 2
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 3
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, -
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 2
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 2
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, -
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 2
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, -
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 2
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, -
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster