ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi ve Belge Yönetimi Bilimine Giriş BBY102 BAHAR 4+0 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ve belge bilimi terimleri kullanır.
    2-Bilgi merkezlerinde işlem ve hizmetlerini yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512626
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   202
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,73 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi ve bilginin önemi, özellikleri. K1
    2 Bilginin doğuşu ve gelişimi (yazı ve alfabenin doğuş ve gelişimi) K1, K3 ve K6
    3 İletişim sürecinde bilginin önemi K1
    4 Bilgi kaynakları (bilgi kayıt ortamları-ilk bilgi kayıt ortamları ve günümüzdeki ortamlar) K2, K3, K4
    5 Bilgi merkezleri (amaç ve işlevler, tarihçe) K1
    6 Bilgi merkezi türleri: Kütüphaneler (halk-okul-milli-üniversite-özel) K1
    7 Bilgi merkezi türleri: Arşivler K6
    8 Bilgi merkezi türleri: Dokümantasyon ve Enformasyon Merkezleri K2 ve K6
    9 Bilgi merkezlerinde yürütülen işlemler : Teknik işlem ve hizmetler K1
    10 Bilgi merkezlerinde yürütülen işlemler : Kullanıcı işlemleri ve hizmetleri K1
    11 Türkiye`de bilgi hizmetlerinin gelişimi K5 ve K6
    12 Bilgi hizmetlerinde eğitim K1 ve K6
    13 Bilgi hizmetlerinde sivil toplum kuruluşları YK1
    14 Dünyada ve Türkiye`de bilgi merkezleri K1, K4, K6 ve K7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Doğan Atılgan, Fatoş Subaşıoğlu ve Oya Gürdal. Kütüphanecilik. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2002. K2- Eskiçağda Yazı Malzemeleri ve Kitabın Oluşumu - Nuray Yıldız K3- Antık Çağın Önemli Yazı Malzemesi Papirüs - Mehmet Atılgan K4- Kağıt ve Kağıtçılık - Osman Ersoy K5- Bursada Kağıt Fabrikası Meselesi - Osman Ersoy -Filigran Örnekleri K6- Kütüphanelerin Hikayesi Kitabı K7- İbrahim Müteferrika ve Türk Matbaacılığı - H. Gazi Topdemir
    Yardımcı Kitap YK1- Türkiye`de Mesleki Dernekler (Ders Notu) - https://odabashuseyin.files.wordpress.com/2011/03/okuma-metni-tc3bcrkiyede-mesleki-dernekler-ders-notu.pdf
    Dersin Amacı Bilgi ve belge bilimi terimleri, tanımları, bilgi merkezi türleri ve tarihçeleri, bilgi merkezlerinde yapılan işlem ve hizmetler ele alınmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu derste geçmişten günümüze bilgi merkezlerinin ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzde sahip olduğu özellikler anlatılmaktadır. Aynı zamanda Dünyada ve Türkiye`de önemli bilgi merkezlerinin özellikleri üzerinde karşılaştırma yapılmaktadır. Bununla birlikte Türkiye`de mesleki dernekler, mevzuat ve eğitim konuları üzerinde değerlendirmeler yapılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 2
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 2
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster