ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi ve İletişim Teknolojileri BBY106 BAHAR 4+0 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ve iletişim teknolojilerini tanımak.
    2-Linux ile sorun çözme becerilerini geliştirmek.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)20480
    Ödevler03824
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile ilgili kavramlar, tanımlar
    2 Bilgi ve İletişim teknolojilerinin kısa tarihçesi
    3 Bilgisayarı oluşturan Birimler
    4 Bilgisayarı oluşturan Birimler
    5 Ağ nedir?
    6 Ağı oluşturan unsurlar
    7 Bilgi ağları ve güvenlik
    8 İnternet ve Bilgi paylaşımı
    9 Sayısal Uçurum
    10 Bilgi Teknolojileri ve Türkiye
    11 Bilgi teknolojileri üzerine yapılan araştırmalar ve hazırlanan raporlar
    12 Bilgi teknolojileri üzerine yapılan araştırmalar ve hazırlanan raporlar
    13 Bilgi teknolojileri ve örgütsel değişim
    14 Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş. Gör. Dr. Çağdaş ÇAPKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Uysal, M. (2014). Linux. Nirvana Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere Linux üzerinde bilgi ve iletişim teknolojilerini tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster