ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Okur Yazarlığı BBY108 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi çağı, bilgi toplumu ve bilgi patlaması ilişkisini değerlendirir.
    2-Bilgi toplumunda öğrenme yöntemlerinin değişimini anlar.
    3-Bilgi okuryazarlığı becerilerine ilişkin bakış açısı geliştirir.
    4-Bilgi okuryazarlığı becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar yapar.
    5-Bilgi erişimi ve kullanımına ilişkin etik ve yasal konuları değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   117
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,9 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Niçin Bilgi Okuryazarlığı I: Bilgi Çağı, Bilgi Toplumu, Bilgi Patlaması K1, K2-1-31. Slayt1, YK5, YK7
    2 Niçin Bilgi Okuryazarlığı II: Bilgi Erişim, Dijital Bilgi ve Nitelikli Bilgi, Dijital Bölünme, Bilgi Etiği, Dijital Göçmenler/Yerliler K1, K2-32-90. Slayt1, YK 4, YK5, YK7, YK11
    3 Niçin Bilgi Okuryazarlığı III: Eleştirel Düşünme, Öğrenmeyi Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme K1, K2-91-224. Slayt1; YK4, YK5, YK7, YK11
    4 Bilgi Okuryazarlığı Öğretimi ve Kütüphaneler K1, K2-225-289. Slayt1, K3, YK6, YK10
    5 Bilgi Okuryazarlığının Tarihçesi ve Gelişimi K1, K3, YK5, YK9
    6 Bilgi Okuryazarlığı Öğretimi K1, K3, YK1, YK3, YK8, YK10
    7 Bilgi Okuryazarlığı Standartları K1, K2-Slayt2, YK5, YK7
    8 Bilgi Okuryazarlığının Unsurları K1, K2-Slayt3, YK5, YK6, YK9
    9 Bilgi Erişimde Kütüphane K1, K2-Slayt4, K3, YK1, YK3, YK10
    10 Bilgi Erişimde Veri Tabanları K1, K2-Slayt5, K3, YK1, YK3, YK6, YK10
    11 Bilgi Erişimde Web K1, K2-Slayt6, K3, YK1, YK3, YK6, YK10
    12 Bilginin ve Kaynaklarının Değerlendirilmesi K1, K2-Slayt7, K3, YK1, YK3, YK6, YK10
    13 Bilginin Raporlanması ve Akademik Etik K1, K2-Slayt8, K3, YK1, YK3, YK6, YK8, YK10
    14 Bilgi Okuryazarlığı ve Geleceği K3, YK2, YK4, YK7, YK11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Zarife YILDIRIM
    Kaynaklar K1. Polat, C. (2005). Üniversitelerde kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. K2.Polat, C. (2020). Bilgi Okuryazarlığı Ders Notları. Erişim adresi: http://polatcoskun.wordpress.com K3. Alewine, M.C., Canada, M. (2017). Introduction to Information Literacy for Students. Oxford, Wiley Blackwell.
    Yardımcı Kitap YK1. Andretta, S. (2005). Information literacy: A practitioner?s guide. Oxford: Chandos Publishing. YK2. Baker, K. Informaiton literacy and cultural heritage: Devoloping a model for lifelong learning. Oxford, Chandos Publishing. YK3. Burkhardt, J.M., MacDonald, M.C. (2010). Teaching Information Literacy: 50 standards-based exercises for college students. 2nd ed. Chicago, American Library Asscoiation. YK4. Crawford, J.C., Irving, C. (2013). Information literacy for lifelong learning: Policy issues, the workplace, health and public libraries. Oxford, Chados Publishing. YK5. Doyle, C.S. (1994). Information Literacy in an Information Society: A Concept for the Information Age. New York, Syracuse University. YK6. Kızılaslan, D. (2007). Bilgi okuryazarlığı ve üniversite kütüphaneleri: bilgi okuryazarlığı planı hazırlama unsurları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul, İstanbul Üniversitesi. YK7. Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Minneapolis, ABDO Publishing. YK8. Ragains, Patrick (Ed). (2013). Information Literacy Instruction at Work. Chicago, Neal-Schuman. YK9. Spitzer, K. L., Eisenberg, M.B., Lowe, C.A. Information Literacy: Essential Skills for the Information Age. Syracuse, New York: ERIC Clearinghouse on Information & Technology. IR-104, 1998. YK10. Thomas, N. P, Crow, S.R., Franklin, L.L. (2011). Information literacy and Informaiton Skills Instruction: Applying research to practice in the 21st century school library. 3rd ed. California, Libraries Unlimited. YK11. Wlesh, T.S., Wright, M.S. (2010). Information Literacy in the Digital Age: An evidence-based approach. Oxford, Chandos Publishing.
    Dersin Amacı Bilgi patlaması ile birlikte bilginin kaydedildiği ve erişildiği ortamlardan bilginin elde edilmesi ve kullanılması becerilerinin önemi ve bu becerilerin neler olduğunun öğrencilere kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı ilişkisi; Bilgi arama ve bulma: Bilgi kaynakları, bilgi hizmetleri ve bilgi merkezleri; bilgisayarla bilgi arama teknikleri; bilgi erişim araçları; bilgi kullanma: Bilginin ve bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi; bilgi sunma/iletme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 3
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 4
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 5
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster