Ön Koşul
|
Yok.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hilal Çiftçi
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1. Uzunçarşılı, İ. H., (1988) Osmanlı Devletinin Merkez Ve Bahriye Teşkilatı, TTK, Ankara.
K-2. Uzunçarşılı, İ. H., (1988), Osmanlı Devleti Teşkilatına Medhal, TTK, Ankara.
K-3. HalaçoğluY., (1991) Osmanlı Devlet Teşkilâtı ve Sosyal Yapı, TTK, Ankara.
K-5. Kütükoğlu M., (1994) Osmanlı Belgelerinin Dili (Diplomatika), İstanbul.
K-6. Uçman A., (2018) Koca Sekbanbaşı Risalesi, Büyüyenay yay., İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK-1. Findley,C., Osmanlı İmparatorluğunda Bürokrati Reform, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere belli başlı Osmanlı kurumları ve bu kurumlara ait arşiv belgeleri hakkında bilgi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında Klasik Osmanlı devlet yapısı, bu yapıyı oluşturan kurumların tarihi kökleri, değişim ve dönüşümde harcanan zaman, Osmanlı arşivindeki hangi kurumlara ait belgeler ve metinlerin içeriğiyle ilgili bilgi sahibi olmaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
3
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
5
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|