ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Kurumları ve Arşivcilik I BBY307 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı devlet yapısına hakimdir.
    2-Zaman içinde gelişen Osmanlı diplomatiğini tartışır.
    3-Osmanlı arşiv vesikalarının hangi kurumlarına hakimdir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012929
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   161
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,37 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Osmanlı Merkez Teşkilatı K1, Bölüm 1
    3 Belge Okuma K6, Bölüm 1
    4 Osmanlı Taşra Teşkilatı K2, Bölüm 1
    5 Belge Okuma K6, Bölüm 2
    6 Osmanlı Bürokrasisi K3, Bölüm 1 YK1, Bölüm 1
    7 Belge Okuma K6, Bölüm 3
    8 Osmanlı Toplum Yapısı K3, Bölüm 2
    9 Belge Okuma K6, Bölüm 4
    10 Osmanlı Hukuk Sistemi K2, Bölüm 1
    11 Belge Okuma K6, Bölüm 5
    12 Askeri Sistem (Merkez Kuvvetleri, Eyalet Kuvvetleri, Donanma) K1, Bölüm 2
    13 Belge Okuma K6, Bölüm 6
    14 Belge Okuma K6, Bölüm 7
    Ön Koşul Yok.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Hilal Çiftçi
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1. Uzunçarşılı, İ. H., (1988) Osmanlı Devletinin Merkez Ve Bahriye Teşkilatı, TTK, Ankara. K-2. Uzunçarşılı, İ. H., (1988), Osmanlı Devleti Teşkilatına Medhal, TTK, Ankara. K-3. HalaçoğluY., (1991) Osmanlı Devlet Teşkilâtı ve Sosyal Yapı, TTK, Ankara. K-5. Kütükoğlu M., (1994) Osmanlı Belgelerinin Dili (Diplomatika), İstanbul. K-6. Uçman A., (2018) Koca Sekbanbaşı Risalesi, Büyüyenay yay., İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK-1. Findley,C., Osmanlı İmparatorluğunda Bürokrati Reform, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere belli başlı Osmanlı kurumları ve bu kurumlara ait arşiv belgeleri hakkında bilgi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında Klasik Osmanlı devlet yapısı, bu yapıyı oluşturan kurumların tarihi kökleri, değişim ve dönüşümde harcanan zaman, Osmanlı arşivindeki hangi kurumlara ait belgeler ve metinlerin içeriğiyle ilgili bilgi sahibi olmaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, 5
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster