ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    E Devlet Uygulamalarında İçerik Yönetimi BBY311 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-e-devlet olma yolunda Türkiye`nin elektronik işlem potansiyelini analiz eder
    2-E-devlet yapılanmasının önemini ve aşamalarını değerlendirir.
    3-E-devlet olmak için alt yap gereksinimlerinin farkındadır.
    4-Bilgi yöneticisinin e-devlet içindeki yerini planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)8432
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 E-devletin tanımı ve özellikleri K2, Bölüm 1
    2 e-Devlet Girişimleri: Paradigmalar ve yaklaşımlar K2, Bölüm 2
    3 e- devlet verileri (verilerin aktarılması, geçiş süreçleri) K2, Bölüm 3
    4 e- devlet verileri (veri kalitesi, veri modellemesi, küçük boyutta entegrasyon, büyük çapta entegrasyon) K2, Bölüm 4
    5 Stratejik planlama (politika ve prensipler, stratejik modelleme, ) K1, Bölüm 1
    6 Stratejik planlama ( devletin yapılanması: sosyal içerik, servisler, kullanıcı tipleri , kanunlar, organizasyon, süreçler) K1, Bölüm 2
    7 e- devlet geçişinde kurumlar arasındaki ilişki (organizasyonlar, veri tipleri,veri modelleri, veri geçişleri, diğer ilişkiler) K1, Bölüm 3
    8 e- devlet geçişinde kurumlar arasındaki ilişki K1, Bölüm 4
    9 e- devlete geçişte sosyal ve ekonomik değişkenler K1, Bölüm 5
    10 e- devlete geçişte sosyal ve ekonomik değişkenler K1, Bölüm 5
    11 e- devlete geçişte operasyonel planlama K1, Bölüm 6
    12 e- devlete geçişte operasyonel planlama K1, Bölüm 6
    13 e- devlete geçişte teknolojik mimari K1, Bölüm 7
    14 e- devlete geçişte teknolojik mimari K1, Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arifoğlu, Ali. E-Dönüşüm: Yol Haritası, Türkiye, Dünya. Ankara: Sas Bilişim, 2004. K2. Odabaş, Hüseyin. E-Devlet Sürecinde Elektronik Belge Yönetimi. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi, 2009.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı E-devlet yapılanmasının önemini ve aşamalarını tartışmak, alt yap gereksinimleri ortaya koymak ve Bilgi yöneticisnin e-devlet içindeki yerini belirlemek.
    Dersin İçeriği Bu derste e-devlet modelinin kamu yönetimine yansımaları tartışılmakta; e-devletle birlikte belge üretimi ve proseslerine yönelik değişikliler üzerinde değerlendirmeler yapılmakta; dijital belgelerin yönetimine yönelik yeni yaklaşımlar incelenmekte ve EBYS sistemlerinin özellikleri üzerinde durulmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 3
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 4
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster