ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Paleografyası II BBY204 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlıca temel gramer kurallarına hakim olur.
    2-Osmanlıca matbu metinleri okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)24372
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012929
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   163
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,43 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Osmanlıca çoğullar
    2 Osmanlıca çoğullar K-1 YK-3
    3 Tamlama kalıpları (Arapça ve Farsça) K-1 YK-3
    4 Tamlama kalıpları (Arapça ve Farsça) K-2 YK-3
    5 Tamlama kalıpları (Arapça ve Farsça) K-2 YK-3
    6 Osmanlıca da kullanılan temel gramer kalıpları K-3 YK-3
    7 Osmanlıca da kullanılan temel gramer kalıpları K-3 YK-3
    8 Öğrencilere rika metin okuma çalışması yaptırılması K-4 YK-3
    9 Öğrencilere rika metin okuma çalışması yaptırılması K-4 YK-3
    10 Öğrencilere rika metin okuma çalışması yaptırılması K-5 YK-3
    11 Öğrencilere rika metin okuma çalışması yaptırılması K-5 YK-3
    12 Öğrencilere rika metin okuma çalışması yaptırılması K-5 YK-3
    13 Öğrencilere rika metin okuma çalışması yaptırılması K-5 YK-3
    14 Öğrencilere rika metin okuma çalışması yaptırılması K-5 YK-3
    Ön Koşul Yok.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hilal Çiftçi
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok.
    Kaynaklar K-1. Aktan, A., (1995) Osmanlı Paleografyası ve Siyasi Yazışmalar, İstanbul. K-2. Baltacı, C., (1989) İslam Paleografyası (Diplomatik, Arşivcilik), İstanbul. K-3. Gökbilgin, T., (1979) Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, İstanbul . K-4. Kütükoğlu, M., (1994.)Osmanlı Belgelerinin Dili (Diplomatika), İstanbul . K-5. Süleyman Paşa, (1324), Türk-Rus Muharebesi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK-1.Eminoğlu, M., (1996) Osmanlı Vesikalarını Okumaya Giriş, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara. YK-2. Uğur, A., (1994) Epigrafi ve Paleografi, Osmanlıca Tarihi Metinler, Kayseri. YK-3. Şemseddin Sami, (2019) Kamus-ı Türki, Akçağ Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere Osmanlıca matbu metinleri okuma ,Türkçe transkripsiyonunu yapma ve temel gramer kurallarını bilme becerilerini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında Osmanlı arşiv belgelerinin ve yazmalarının şekil ve muhteva özellikleri tanıma ve okuma çalışmaları yapılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, 5
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster