Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Veritabanı Kavramları
|
K1
|
2
|
Veritabanı yönetim sistemi yapı, işlev ve özellikleri
|
K1
|
3
|
Veri modelleri
|
K1
|
4
|
İlişkisel veritabanı kavramları
|
K1
|
5
|
İlişkisel veritabanı tasarımı
|
K1
|
6
|
Tasarım yöntemleri ve uygulama
|
K1
|
7
|
Tasarım yöntemleri ve uygulama
|
K1
|
8
|
Tasarım yöntemleri ve uygulama
|
K1
|
9
|
Tasarım yöntemleri ve uygulama
|
K1
|
10
|
Tasarım yöntemleri ve uygulama
|
K1
|
11
|
SQL
|
K1, YK1, YK2, YK3
|
12
|
SQL
|
K1, YK1, YK2, YK3
|
13
|
SQL
|
K1, YK1, YK2, YK3
|
14
|
Genel değerlendirme
|
K1, YK1, YK2, YK3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Burcu Umut ZAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Nizam, Ali.Veritabanı Tasarımı İlişkisel Veri Modeli ve Uygulamaları,Papatya Bilim, 2011
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Elmasri, Ramez ve Shamkat B. Navathe.Fundamentals of Datase Systems.6th ed. Boston: Addison Wesley, 2011.
YK2 Congar, Stewe. Hands-on Database;an introduction to database design and development.Boston: Prentice Hall,2012-
YK3 Powell, Calvin. Beginning Database Design. Indiana, Wiley Publishing Inc., 2006
|
Dersin Amacı
|
İlişkisel veri modeline göre bir veritabanı tasarlama, Microsoft Access yazılımı ile veri tabanı oluşturabilme sorgulama dili SQL ile erişim ve güncelleme yapabilme
|
Dersin İçeriği
|
Veri tabanı temelleri, Veri tabanı geliştirme süreci, İlişkisel veri tabanı modeli, Mantıksal veri tabanı, fiziksel veri tabanı tasarımı, Mekansal veri tabanları, mekansal veri standartları, web tabanlı mekansal veri tabanları,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
3
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|