ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nesne Yönelimli Programlama BBY212 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nesne yönelimli programlama paradigmasının temel prensiplerini tanımlar.
    2-Nesne yönelimli programlama paradigması ile sorun çözer.
    3-Nesne yönelimli programlama paradigması ile yazılım geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   109
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,63 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Java programlama diline giriş K1, Bölüm 1
    2 Veri türleri K1, Bölüm 2
    3 Operatörler/İşleçler K1, Bölüm 3
    4 Koşullar K1, Bölüm 3
    5 Döngüler K1, Bölüm 5
    6 Metotlar K1, Bölüm 6
    7 Kapsülleme K1, Bölüm 9
    8 Soyutlama K1, Bölüm 10
    9 Kalıtım ve çok biçimlilik K1, Bölüm 11
    10 İstisna işleme ve metin G/Ç K1, Bölüm 12
    11 Soyut sınıflar ve arayüzler K1, Bölüm 13
    12 Listeler, yığınlar, kuyruklar ve öncelik sıraları K1, Bölüm 20
    13 Olay odaklı programlama K1, Bölüm 15
    14 Java veritabanı programlama K1, Bölüm 32
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Çağdaş Çapkın
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Liang, Y. D. (2009). Introduction to Java Programming, Comprehensive Version, 10/E. Pearson Education.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini Java programlama diliyle tanıtmak ve bu dil ile öğrencilerin nesne yönelimli programlama paradigması ile yazılım geliştirebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Dersin içeriği, Java ile nesne yönelimli programlama paradigmasıdır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 4
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster