ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nesne Yönelimli Programlama BBY212 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nesne yönelimli programlamanın temel prensiplerini kavrar.
    2-JAVA programlama dilini kullanır
    3-Mobil programlamayı oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012424
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Java Programlama ve Geliştirme Ortamına Giriş
    2 İlkel Veri Türleri ve Operatörler
    3 Döngüler ve Metodlar
    4 Diziler, Listeler ve Vektörler
    5 İstisnalar
    6 Sınıflar ve Nesneler
    7 Kalıtım ve Çok Biçimlilik
    8 Soyut Sınıflar ve Arayüzler
    9 Grafik Arayüz Programlama
    10 Olay Odaklı Programlama
    11 Java Veritabanı Programlama
    12 İş Parçacıkları
    13 İleri Swing
    14 Hata Ayıklama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş. Gör. Dr. Çağdaş ÇAPKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Karaçay, T. (2013). Java ile nesne programlama. Ankara: Seçkin. Poo, D., Kiong, D. ve Ashok, S. (2007). Object-oriented programming and Java. Springer Science & Business Media. Gosling, J., Joy, B., Jr, G. L. S., Bracha, G. ve Buckley, A. (2014). The Java Language Specification, Java SE 8 Edition. Addison-Wesley Professional.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini JAVA programlama diliyle öğreterek bu dil ile öğrencilerin nesne yönelimli masaüstü, web ve mobile programları geliştirebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster