ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Erişim BBY321 GÜZ-BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi erişim modellerini tanımlar.
    2-Kullanıcı ihtiyaçlarına uygun bilgi erişim araçlarını planlar.
    3-Bilgi erişim sistemlerinin performansını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş K1, Bölüm 1
    2 Modeller K1, Bölüm 3
    3 Performans değerlendirme K1, Bölüm 4
    4 Metin işleme K1, Bölüm 5
    5 Gövdeleme K1, Bölüm 6
    6 Dizinleme ve arama K1, Bölüm 9
    7 Yapılandırılmış metin erişim K1, Bölüm 13
    8 Web arama motorları K1, Bölüm 11
    9 Kütüphane sistemleri K1, Bölüm 16
    10 Dijital kütüphaneler K1, Bölüm 17
    11 Lucene K1, Bölüm A
    12 Solr - SolrMarc K1, Bölüm A
    13 Elastic Search K1, Bölüm A
    14 Zebra K1, Bölüm A
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Çağdaş Çapkın
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Baeza-Yates, R. ve Ribeiro-Neto, B. (2011). Modern information retrieval: The concepts and technology behind search. 2nd Ed. Harlow, England: Pearson Education Ltd.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, bilgi depolama ve erişim sistemlerinin ve veri tabanlarının temel prensiplerini öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrenciler bilgiyi organize etmek üzere çeşitli araç-gereçleri kullanma becerisi geliştirecektir.
    Dersin İçeriği Doğru, nitelikli, güncel ve geçerli bilgi kaynaklarına erişim ve bu süreçte kullanılan yöntem, teknik ve araçlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster