ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Elektronik Yayıncılık BBY214 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Elektronik kaynakların türlerini ve uygulamalarını tanımlar.
    2-Kütüphanelerde elektronik kaynakları yönetir ve düzenler.
    3-Elektronik kaynakları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje2012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   128
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,27 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yayıncılığa Giriş
    2 Geleneksel ve Elektronik Yayıncılık K6- Tüm Bölümler
    3 Kütüphanelerde e-Kaynaklara erişim ve Kullanım
    4 Elektronik Yayın Türleri ve Uygulamaları
    5 Halk Kütüphanelerinde Yayıncılık K2
    6 Üniversite Kütüphanelerinde Yayıncılık K5
    7 Elektronik yayın türü olarak e-kitap K1
    8 E-Kitap bileşenleri
    9 E-Kitabın avantaj ve dezavantajları K2
    10 Elektronik yayın türü olarak e-dergi
    11 Telif Hakkı ve Lisanslama
    12 Dijital Hak Yönetimi
    13 E-Kaynakları Koruma K4
    14 Proje Sunumları K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Binici, K. (2017). E-Kitap ve Kütüphanecilikte Düşündürdükleri. H. Odabaş ve M. A. Akkaya (Ed.), Bilişim Teknolojilerinin Bilgi Merkezlerine ve Hizmetlerine Etkileri içinde (ss. 181-204). İstanbul: HiperLink.
    K2. Binici, K. (2018). Yayıncı olarak halk kütüphaneleri. Halk Kütüphaneleri Geçmişten Geleceğe Yönelimler ve Yeni Roller içinde (ss. 283-306). İstanbul: Hiperyayın.
    K3. Heiland, D. (2019). Sigil User Guide: The EPUB Editor. https://github.com/Sigil-Ebook/sigil-user-guide/releases adresinden erişildi.
    K4. Kirchhoff, A. (2012). E-book Preservation Business and Content Challenges. S. Polanka (Ed.), No Shelf Required 2: Use and Management of Electronic Books içinde (ss. 71-91). Chicago, IL, USA: ALA Editions.
    K5. The Library Publishing Coalition Directory Committee. (2020). Library Publishing Directory 2020. https://librarypublishing.org/wp-content/uploads/2020/02/library_publishing_directory_2020.pdf adresinden erişildi.
    K6. Vural, A. (2009). Adım adım yayıncılık: kendi kendine yayıncılık. İstanbul: Elit kültür.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere elektronik yayıncılığı tanıtmak ve bilgi merkezlerinde elektronik yayıncılığın denetim ve kullanımını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında elektronik yayıncılık türleri ve uygulamaları ile yayın türü kapsamında yayınlama süreci ve teknikleri ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 2
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 3
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 3
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 2
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster