Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yayıncılığa Giriş
|
|
2
|
Geleneksel ve Elektronik Yayıncılık
|
K6- Tüm Bölümler
|
3
|
Kütüphanelerde e-Kaynaklara erişim ve Kullanım
|
|
4
|
Elektronik Yayın Türleri ve Uygulamaları
|
|
5
|
Halk Kütüphanelerinde Yayıncılık
|
K2
|
6
|
Üniversite Kütüphanelerinde Yayıncılık
|
K5
|
7
|
Elektronik yayın türü olarak e-kitap
|
K1
|
8
|
E-Kitap bileşenleri
|
|
9
|
E-Kitabın avantaj ve dezavantajları
|
K2
|
10
|
Elektronik yayın türü olarak e-dergi
|
|
11
|
Telif Hakkı ve Lisanslama
|
|
12
|
Dijital Hak Yönetimi
|
|
13
|
E-Kaynakları Koruma
|
K4
|
14
|
Proje Sunumları
|
K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Binici, K. (2017). E-Kitap ve Kütüphanecilikte Düşündürdükleri. H. Odabaş ve M. A. Akkaya (Ed.), Bilişim Teknolojilerinin Bilgi Merkezlerine ve Hizmetlerine Etkileri içinde (ss. 181-204). İstanbul: HiperLink.
K2. Binici, K. (2018). Yayıncı olarak halk kütüphaneleri. Halk Kütüphaneleri Geçmişten Geleceğe Yönelimler ve Yeni Roller içinde (ss. 283-306). İstanbul: Hiperyayın.
K3. Heiland, D. (2019). Sigil User Guide: The EPUB Editor. https://github.com/Sigil-Ebook/sigil-user-guide/releases adresinden erişildi.
K4. Kirchhoff, A. (2012). E-book Preservation Business and Content Challenges. S. Polanka (Ed.), No Shelf Required 2: Use and Management of Electronic Books içinde (ss. 71-91). Chicago, IL, USA: ALA Editions.
K5. The Library Publishing Coalition Directory Committee. (2020). Library Publishing Directory 2020. https://librarypublishing.org/wp-content/uploads/2020/02/library_publishing_directory_2020.pdf adresinden erişildi.
K6. Vural, A. (2009). Adım adım yayıncılık: kendi kendine yayıncılık. İstanbul: Elit kültür.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilere elektronik yayıncılığı tanıtmak ve bilgi merkezlerinde elektronik yayıncılığın denetim ve kullanımını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında elektronik yayıncılık türleri ve uygulamaları ile yayın türü kapsamında yayınlama süreci ve teknikleri ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
2
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
3
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
5
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
3
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
2
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|