Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Bilgi sistemlerine genel bakış ve coğrafi bilgi sistemleri
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Coğrafi bilgi sistemlerinde veri toplama teknikleri
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Coğrafi bilgi sistemlerinde veri yönetimi
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Coğrafi bilgi sistemlerinde konum analizleri
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Coğrafi bilgi sistemlerinde bilgilerin sunulması
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Coğrafi bilgi sistemlerinde sistem tasarımı
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Coğrafi bilgi sistemlerinde sistem tasarımı
|
K1, Bölüm 7
|
9
|
Coğrafi bilgi sistem yazılım donanım ve organizasyonları
|
K1, Bölüm 8
|
10
|
Coğrafi bilgi sistemi uygulamaları
|
K1, Bölüm 9
|
11
|
Coğrafi bilgi sistemi uygulamaları
|
K1, Bölüm 9
|
12
|
Arazi bilgi sistemleri
|
K1, Bölüm 10
|
13
|
Kent bilgi sistemleri
|
K1, Bölüm 11
|
14
|
Kent bilgi sistemleri
|
K1, Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Burcu umut ZAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yomralıoğlu, T. (2000). Coğrafi Bilgi Sistemleri: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, 5.Baskı (2009), s.480, ISBN 975-97369-0-X, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, herhangi bir projede coğrafi bilgi sistemlerinin kullanımını sağlayacak fikirlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamaktır. Çeşitli proje örnekleri ile veriden, ürüne geçiş süreci ve doğruluk analizi derste tartışılacak, tartışmalar uygulamalar ile de desteklenerek CBS proje yönetim süreci açıklanacaktır. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra, projelerde kullanabilecekleri verileri ve coğrafi bilgi sistemi yazılım fonksiyonlarını seçme; verileri, süreci ve sonuçların doğruluğunu yorumlama, süreci uygulama konusunda bilgi birikimine sahip olacaklardır.
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafi bilgi sistemlerinin kullanımını sağlama, CBS proje yönetim süreci açıklama, CBS Teknikleri ve teknolojileri öğretme, CBS veri kaynakları tanıtma, Üst veri ve veri tabanları öğrenme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
5
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
3
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|