ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kütüphane Otomasyonu BBY405 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kütüphane otomasyon programlarının avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır
    2-Kütüphane otomasyon programlarında bulunması gereken temel özellikleri tanımlar.
    3-Kütüphane otomasyon modüllerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014848
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Otomasyon ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar
    2 Bilgi Merkezleri ve otomasyon K1
    3 Kütüphane Yönetim Sistemlerinin Türleri K2-BÖLÜM 1
    4 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 1 K3, K4
    5 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 2
    6 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 3
    7 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 4
    8 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 5 K5
    9 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 6
    10 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 7 K6
    11 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 8 K7
    12 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 9
    13 Kütüphane yönetim sistemlerinde modüller 10 K8
    14 Kütüphane yönetim sistemlerinin seçimi K2-BÖLÜM 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kurbanoğlu, S. S. (1997). Kütüphane otomasyonunun tarihsel gelişimine genel bir bakış. B. Yılmaz (Yay. Haz.). Kütüphanecilik Bölümü 25. Yıla?a Armağan içinde (ss. 93-99). Ankara: H.Ü. Kütüphanecilik Bölümü.
    K2. Webber, D. ve Peters, A. (2010). Integrated library systems planning, selecting, and implementing. Santa Barbara, Calif.: Libraries Unlimited.
    K3. Yalvaç, M. (2000). Kütüphane ve Bilgi Merkezlerinde Sistem Analizinin Önemi ve Uygulanabilirliği. İstanbul: Çantay Kitapevi.
    K4. Bayır, D. "USMARC uygulamasına genel bir bakış." Kütüphanecilik Bölümü 25. Yıl?a Armağan. Ed. Bülent Yılmaz. Ankara: H.Ü. Kütüphanecilik Bölümü, 1997.
    K5. Binici, K. (2018). Birlikte çalışabilirlik açısından Türkiye?deki kütüphanelerde kullanılan otomasyon sistemleri üzerine bir inceleme. Bilgi ve Belge Yönetimi Alanında Bilgiye Erişim/Kataloglama Sorunları Spempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 169-191). İstanbul: Hiperyayın.
    K6. Yılmaz, T. (1993). Süreli Yayınlar Bölümünde Otomasyona Geçiş. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.
    K7. Subaşıoğlu, Fatoş. OPAC ve bir model önerisi. Ankara, 1997.
    K8. Omoadoni, O. R. (2019). Impact of RFID (Radio Frequency Identification) technology on libraries. Library Philosophy and Practice, 2019.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kütüphane otomasyon sistemlerinin temel özellikleri yanında sistemlerin tasarım, seçim, uygulama ve yönetim konularında temel ilkeleri öğrenme dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu derste kütüphane sistemleri yönetimi, otomasyon sistemlerindeki modüller, otomasyon sistemine geçiş, otomasyon sistemlerini değerlendirme ve açık kaynak kodlu sistemler ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 3
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 2
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 2
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster