ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sistem Analizi ve Tasarımı BBY310 BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İncelediği sistemler üzerinde genel sistem teorilerini özelleştirebilir.
    2-İncelediği sistemler üzerinde problemleri tespit eder, alternatif çözüm önerileri sunar.
    3-İncelediği sistemin gereksinimlerini tanımlayabilir.
    4-İncelediği sistemin ihtiyaçlarına uygun sistem çözümleri tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   142
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,73 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel Sistem Teorisi ve Sistem Analiz Yaklaşımı K1, Bölüm1
    2 Sİstemlerin ortak özellikleri K1, Bölüm1
    3 Sistem Analizi K1, Bölüm1
    4 Sistem Analizi (Aşamalar) K1, Bölüm2
    5 Yönetimde Sistem Analizi ve Sistem Yaklaşımı K1, Bölüm2
    6 Sistem Metodolojileri K1, Bölüm2
    7 Bilgi Merkezlerinde Sistem Analizi Kullanımı K1
    8 Değerlendirme K1
    9 Sistem analizi aşamaları K1, Bölüm4
    10 Sistem tasarımı K1, Bölüm4
    11 Sistem tasarımı aşamaları K1, Bölüm4
    12 Sistem metodolojileri K1, Bölüm5
    13 Sistemler arası geçiş ve iletişim K1, Bölüm5
    14 Sistemler arası geçiş ve iletişim K1, Bölüm5
    Ön Koşul YOK
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burcu Umut Zan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Oya Kalıpsız, Ayşe Buharalı, Göksel Biricik, Sistem Analizi ve Tasarımı, Papatya Yayıncılık Eğitim, 2008
    Yardımcı Kitap YK1. Kendall, Kenneth E. and Julie E. Kendall, Systems Analysis and Design, 8th(7th) edition (international edition), Prentice Hall International, 2011(2007). YK2. Laudon, Jane Price and Kenneth C. Laudon, Management Information Systems, 7th edition, Prentice Hall International, 2002
    Dersin Amacı Sistem kavramının öğretilmesi ve bilgi sistemi analiz - tasarım yeteneğinin kazandırılması
    Dersin İçeriği Sistem Kavramı ve Genel Sistem Teorisi / Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri / Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci / Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri / Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi / Sistem Önerisi Hazırlama ve Sunma / Sistem Analizi / Sistem Tasarımı /Nesneye Yönelik Yaklaşımla Analiz ve Tasarım /Sistem Gerçekleme / Yeni Sisteme Geçme Süreci
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 4
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster