|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Sistem kavramı, tanımı ve bilim dünyasındaki yeri
|
|
|
2
|
Sistem kavramı, tanımı ve bilim dünyasındaki yeri
|
|
|
3
|
Genel sistem teorisi
|
|
|
4
|
Genel sistem teorisi
|
|
|
5
|
Sistemin bileşenleri / elemanları
|
|
|
6
|
Sistemin bileşenleri / elemanları
|
|
|
7
|
Sistemin özellikleri
|
|
|
8
|
Sistemin özellikleri
|
|
|
9
|
Sistemlerin ortak ve farklı özellikleri
|
|
|
10
|
Sistemlerin ortak ve farklı özellikleri
|
|
|
11
|
Sistem türleri
|
|
|
12
|
Sistem türleri
|
|
|
13
|
Sistem analizi
|
|
|
14
|
Sistem analizi
|
|
|
15
|
Sistem analizi aşamaları
|
|
|
16
|
Sistem analizi aşamaları
|
|
|
17
|
Sistem tasarımı
|
|
|
18
|
Sistem analizi aşamaları
|
|
|
19
|
Sistem tasarımı
|
|
|
20
|
Sistem tasarımı aşamaları
|
|
|
21
|
Sistem tasarımı aşamaları
|
|
|
22
|
Sistem tasarımı aşamaları
|
|
|
23
|
Sistem metodolojileri
|
|
|
24
|
Sistem metodolojileri
|
|
|
25
|
Sistemler arası geçiş ve iletişim
|
|
|
26
|
Sistemler arası geçiş ve iletişim
|
|
|
27
|
Sistemler arası geçiş ve iletişim
|
|
|
28
|
Sistemler arası geçiş ve iletişim
|
|
|
Ön Koşul
|
YOK
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör Pelin Kandemir
|
|
Kaynaklar
|
1. Kendall, Kenneth E. and Julie E. Kendall, Systems Analysis and Design, 8th(7th) edition (international edition), Prentice Hall International, 2011(2007). 2. Laudon, Jane Price and Kenneth C. Laudon, Management Information Systems, 7th edition, Prentice Hall International, 2002. 3. Oya Kalıpsız, Ayşe Buharalı, Göksel Biricik, Sistem Analizi ve Tasarımı, Papatya Yayıncılık Eğitim, 2008
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Sistem analizi ve tasarımı ile ilgili temel kavramların aktarılması ile sistem geliştirme döngüsü ile ilgili temel kavramları açıklayabilmesi.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
4
|
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
3
|
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
3
|
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
3
|
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
4
|
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
3
|
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|