ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezi Türleri BBY105 GÜZ 2+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ve bilginin önemi yorumlar.
    2-Bilginin doğuşu ve gelişimi (yazı ve alfabenin doğuş ve gelişimi) üzerine yorum yapar.
    3-İletişim sürecinde bilginin önemi yorumlar.
    4-Bilgi kaynakları (bilgi kayıt ortamları-ilk bilgi kayıt ortamları ve günümüzdeki ortamlarını sentezler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi ve bilginin önemi, özellikleri. K1, Y6
    2 Bilginin doğuşu ve gelişimi (yazı ve alfabenin doğuş ve gelişimi) K1, Y6
    3 İletişim sürecinde bilginin önemi K1, Y6
    4 Bilgi kaynakları (bilgi kayıt ortamları-ilk bilgi kayıt ortamları ve günümüzdeki ortamlar K1, Y6
    5 Bilgi merkezleri (amaç ve işlevler, tarihçe) K1, Y6
    6 Bilgi merkezi türleri: Kütüphaneler; halk-okul-milli-üniversite-özel K1, Y4, Y6
    7 Bilgi merkezi türleri: Arşivler K1, Y6
    8 Bilgi merkezi türleri: Dokümantasyon ve Enformasyon Merkezleri K1, Y6
    9 Bilgi merkezlerinde yürütülen işlemler: Teknik işlem ve hizmetler K1, Y6
    10 Bilgi merkezlerinde yürütülen işlemler: Kullanıcı işlemleri ve hizmetleri K1, Y6
    11 Okuma alışkanlığı, önemi ve okuma alışkanlığının kazandırılmasında bilgi merkezlerinin rolü K1, Y6
    12 Yaşam boyu öğrenme K1, Y6
    13 Bilgi Uzmanları (nitelikleri, eğitimi, istihdam alanları) K1, Y6
    14 Enformasyon teknolojisi (tarihçesi ve türleri) K1, Y6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Pelin KARCI KANDEMİR
    Kaynaklar Kaynakları K1. Kurulgan, Mesut (2015). Çağdaş Bilgi-Belge Merkezlerinde Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Yayınları.
    Yardımcı Kitap Y1.Çakın, İrfan. Üniversitelerimizin Bilgiye Erişim Ortamları: Genel Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (Cumhuriyetimizin 75. Yılı Özel Sayısı), 1998: 37-67. Y2. Çelik, Ahmet ve Nazan Uçak. Üniversite Kütüphaneleri Üzerine. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 10, 2 (Aralık 1993): 115-121. Y3.Çelik, Ahmet. Üniversite Kütüphaneleri: Genel Durum. Ali Can ve diğerleri (Yay. Haz.), Kütüphanecilikte Yeni Gelişmeler, Kavramlar, Olgular ... 37. Kütüphane Haftası Bildirileri 26 Mart - 01 Nisan 2001. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 2002: 244-251. Y4.Çelik, Ahmet. Üniversite Kütüphanelerinde Yayın Sağlama Üzerine Bazı Görüşler. Kütüphanecilik Bölümü 25. Yıla Armağan. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, 1997: 86-92. Y5. Çelik, Ahmet. Üniversite Kütüphanelerinin Geleceği. Bilgi Dünyası, 1, 1, 2000: 42-55. Y6.Subaşıoğlu, Fatoş, Doğan Atılgan ve Oya Gürdal. (2006). Liseler İçin Kütüphanecilik. 4.bs. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
    Dersin Amacı Bilgi merkezlerini değerlendirmeyi, tanımlamayı, batı dünyası ile ülkemizdeki tarihsel gelişimlerini ele almayı, amaç ve işlevlerini incelemeyi, ülkemizdeki güncel sorunlarını belirlemeyi ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmeyi amaçlayan bir derstir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında geçmişten günümüze ortaya çıkan bilgi merkezi türleri ve ayrıcalıklı yanları ele alınır. Bu bağlamda her bilgi merkezi türü temel unsurları açısından değerlendirilir ve günümüzdeki toplumsal yaşam biçimi ile ilişkilendirilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 4
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 2
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 2
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster