Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halk ve çocuk kütüphaneleri
|
K1
|
2
|
Halk ve çocuk kütüphanesi sistemleri ve örgütlenme yapısı
|
K2, s. 199-224
|
3
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde derme geliştirme
|
K3, Bölüm 3
|
4
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde yasal yapı (mevzuat) ve finansman
|
K2, s. 199-224
|
5
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde mekânsal estetik
|
K2, s. 41-81
|
6
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde kullanıcı yapısı
|
K2, s. 41-81
|
7
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde personel ve yönetim özellikleri
|
K2, s. 41-81
|
8
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde yaratıcı/yenilikçi hizmetler
|
K2, s. 82-125
|
9
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde yaratıcı/yenilikçi hizmetler
|
K2, 82-125
|
10
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde proje geliştirme, Halk ve çocuk kütüphanelerinde otomasyon
|
K3, Bölüm 7, 8, 9 ve 10
|
11
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde halkla ilişkiler
|
K3, Bölüm 16, 17 ve 18
|
12
|
Halk ve Çocuk Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme
|
K3, Bölüm 22, 23, 24, 25 ve 26
|
13
|
Halk ve Çocuk Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme
|
K3, Bölüm 22, 23, 24, 25 ve 26
|
14
|
Halk ve çocuk kütüphaneleri verileri
|
K3, Bölüm 22, 23, 24, 25 ve 26
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul, TKD İstanbul Şubesi.
K2. Akkaya, M. A. ve Odabaş, H. (2019). Bilgi merkezleri: Kütüphaneler, Arşivler, Müzeler. Hiperlink.
K3. Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA, Information Resources Press.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252.
YK2. Bourdieu, P. (1993). The field of cultural production. Cambridge, UK, PolityPress.
YK3. Harris, M. & Johnson, E.D. (1984). History of libraries in the western world. Metuchen, NJ, Scarecrow.
YK4. Lushington, N. (2002). Libraries designed for users. A 21st century guide. New York, Neal-Schuman Publishers Inc.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve gelişmeleri hem dünya hem de Türkiye ölçeğinde bilmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve unsurlar ele alınarak, hem kuramsal düzeyde hem de örnekler üzerinden bilgiler verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
4
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
4
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|