ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halk ve Çocuk Kütüphaneleri BBY215 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halk kütüphanelerini değerlendirir.
    2-Çocuk kütüphanelerini değerlendirir.
    3-Halk ve çocuk kütüphanelerindeki işleri tasarlar.
    4-Halk ve çocuk kütüphanelerinin personel özelliklerini tanımlar.
    5-Halk ve çocuk kütüphanelerinde yenilikçi hizmetleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)23060
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halk ve çocuk kütüphaneleri K1
    2 Halk ve çocuk kütüphanesi sistemleri ve örgütlenme yapısı K2, s. 199-224
    3 Halk ve çocuk kütüphanelerinde derme geliştirme K3, Bölüm 3
    4 Halk ve çocuk kütüphanelerinde yasal yapı (mevzuat) ve finansman K2, s. 199-224
    5 Halk ve çocuk kütüphanelerinde mekânsal estetik K2, s. 41-81
    6 Halk ve çocuk kütüphanelerinde kullanıcı yapısı K2, s. 41-81
    7 Halk ve çocuk kütüphanelerinde personel ve yönetim özellikleri K2, s. 41-81
    8 Halk ve çocuk kütüphanelerinde yaratıcı/yenilikçi hizmetler K2, s. 82-125
    9 Halk ve çocuk kütüphanelerinde yaratıcı/yenilikçi hizmetler K2, 82-125
    10 Halk ve çocuk kütüphanelerinde proje geliştirme, Halk ve çocuk kütüphanelerinde otomasyon K3, Bölüm 7, 8, 9 ve 10
    11 Halk ve çocuk kütüphanelerinde halkla ilişkiler K3, Bölüm 16, 17 ve 18
    12 Halk ve Çocuk Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme K3, Bölüm 22, 23, 24, 25 ve 26
    13 Halk ve Çocuk Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme K3, Bölüm 22, 23, 24, 25 ve 26
    14 Halk ve çocuk kütüphaneleri verileri K3, Bölüm 22, 23, 24, 25 ve 26
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul, TKD İstanbul Şubesi. K2. Akkaya, M. A. ve Odabaş, H. (2019). Bilgi merkezleri: Kütüphaneler, Arşivler, Müzeler. Hiperlink.
    K3. Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA, Information Resources Press.
    Yardımcı Kitap YK1. Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252.
    YK2. Bourdieu, P. (1993). The field of cultural production. Cambridge, UK, PolityPress.
    YK3. Harris, M. & Johnson, E.D. (1984). History of libraries in the western world. Metuchen, NJ, Scarecrow.
    YK4. Lushington, N. (2002). Libraries designed for users. A 21st century guide. New York, Neal-Schuman Publishers Inc.
    Dersin Amacı Öğrencilerin halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve gelişmeleri hem dünya hem de Türkiye ölçeğinde bilmelerini sağlamak.
    Dersin İçeriği Bu derste halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve unsurlar ele alınarak, hem kuramsal düzeyde hem de örnekler üzerinden bilgiler verilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 4
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster