ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yazma ve Nadir Eser Kütüphaneciliği BBY220 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk-İslam yazma eserleri ve bunların fiziksel ve sanatsal özelliklerini özelliklerini sıralar
    2-Batı ve Türk yazmalarının özelliklerini karşılaştırır.
    3-Nadir eserlere ilişkin sorunları ve çözüm önerilerini yorumlar.
    Ön Koşul yok.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hilal Çiftçi
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1. Yıldız, E. (2010). Yazma ve nadir eserlerin değerlendirilmesi. Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı. K-2. Yazma ve Eski Basma Kitapların Tasnif ve Fişleme Kılavuzu ve İslam Dini İlimleri Tasnif Cetveli, Maarif Vekaleti. K-3. Duman, H. El Yazmaları Dünyasında Türkiye`nin Yeri .
    Yardımcı Kitap YK-1. Erünsal, İ. (1988). Türk Kütüphaneleri tarihi II: Kuruluşundan Tanzimata kadar Osmanlı Vakıf Kütüphaneleri. : Atatürk Kültür DTYK., Ankara. YK-2. Küçük, M.E. (1999). Türkiye`de yazma eserler sorunu ve çözüm önerileri. Türk Kütüphaneciliği, 13(1), 40-49. YK-3. Soydal, İ., Alır, G., Özkaramanlı, E. (1999). Yazma katalogları ve TÜYATOK: Sorunlar ve çözüm önerileri. In Ö. Bayram et al. (Eds.), Bilginin Serüveni: Dünü, Bugünü ve Yarını. Türk Kütüphaneciler Derneği`nin 50.Yılı Uluslararası Sempozyum Bildirileri, 17-21 Kasım, Ankara (pp. 257-277). Ankara : Türk Kütüphaneciler Derneği.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere Yazma eserlerin genel özelliklerini tanımlama kataloglanmasına ilişkin bilgi ve ülkemizdeki yazma eser kütüphaneleri hakkında bilgi sahibi olma becerilerini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında Osmanlıca yazma eserlerin genel özellikleri ve kataloglanması ve Ülkemizdeki yazma eser kütüphaneleri hakkında bilgi sahibi olmaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster