ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Pazarlama BBY216 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlama ilke ve tekniklerini anlar.
    2-Pazarlama teknik ve yöntemlerini bilgi hizmetlerinin pazarlanmasında kullanır.
    3-Pazarlama yöntemleri ile birlikte hedef kütüphane kullanıcısının ihtiyaçlarını yeniden düzenler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Niçin Pazarlama? K1, bölüm 1
    2 Bilgi ve pazarlama kavramları K1, bölüm 2
    3 Pazarlama Sistemleri K1, bölüm 5
    4 Pazarlama Sistemleri K1, bölüm 5
    5 Pazarlama fırsatları K1, bölüm 7
    6 Kullanıcı pazarları K1, bölüm 8
    7 Hedef kullanıcı K1, bölüm 8
    8 Pazar bölümlemesi K1, bölüm 6
    9 Hizmet pazarlaması K1, bölüm 4
    10 Bütünleşmiş görev anlayışı ve pazarlama K1, bölüm 6
    11 Kütüphane pazarlaması K1, bölüm 3 ve 9
    12 Kütüphane pazarlaması K1, bölüm 3 ve 9
    13 Bilgi merkezlerinde stratejik pazarlama K1, bölüm 9
    14 Pazarlama felsefesi ve bilgi K1, bölüm 11 ve 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. De Saez, E.E. (2002). Marketing concepts for libraries and information services. London, Facet Publishing.
    K2. Helinsky, Z. (2009). Kütüphane Kaynak ve Hizmetlerini Pazarlama: Pratik Rehber. M. Tonta (Çev.). Ankara, Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.
    Yardımcı Kitap YK1. Kütüphaneciler ve Pazarlama: Belirsizlikleri Taşıyan Bir İlişki 1996, Türk Kütüphaneciliği, 10 (4): 384-395.
    YK2. Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırtması 1993 13 (3): 207-222.
    Dersin Amacı Derste, bilgi merkezlerinde bilginin ve bilgi hizmetlerinin tanıtımı, farklı çevrelere duyurulması, pazarlanması, bilgi profesyonellerinin mevcut ve potansiyel kullanıcılara erişmeleri için gereken pazarlama stratejileri üzerinde durulmakta, pazarlamayı oluşturan bileşenler bilgi belge yönetimi bağlamında irdelenmektedir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında pazarlama kavramı, kâr amacı güden ve gütmeyen kuruluşlarda pazarlama, işletme olarak bilgi merkezleri, bilgi merkezlerinde pazarlamanın önemi, hizmet pazarlaması, pazarlama stratejileri, pazarlama karması, tanıtım ve halkla ilişkiler, pazar bölümlendirmesi, Internet`te pazarlama, pazarlamada sosyal ağların rolü gibi konular yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 4
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 5
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 3
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster