ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Araştırma Kütüphaneleri BBY224 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araştırma kütüphanelerinin görevlerini ayırt eder.
    2-Araştırmacıların özel bilgi gereksinimlerini tanımlar.
    3-Araştırma kütüphanelerinin bilgi merkezleri içindeki yerini irdeler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş
    2 Araştırma ve Kütüphane İlişkisi K1
    3 Türkiye`de Ar-Ge ve Bilim Politikası
    4 Kütüphane ve Gelişmişlik ilişkisi K2, K3
    5 Araştırma Kütüphaneleri
    6 Araştırma Süreci ve Kütüphane Hizmetleri
    7 Bilgi Erişim Kanalları
    8 Yayın Tarama Hizmeti K6
    9 Yayın Sağlama Hizmetleri K4, K5
    10 Kaynak Yönetim Yazılımları K7, K8
    11 Araştırma Kütüphanelerinde Yazma ve Yayınlama Destekleri K6
    12 Araştırma Kütüphanelerindeki Gelişmeler ve Sorunlar
    13 Araştırma Kütüphanelerindeki Gelişmeler ve Sorunlar
    14 Araştırma Kütüphanelerindeki Gelişmeler ve Sorunlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yücel, İ. H. (1997). Bilim-teknoloji politikaları ve 21. Yüzyılın toplumu. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Araştırma Dairesi Başkanlığı.
    K2. Akkaya, M. A. (2013). Türkiye?de Yeni Bin Yılda Kurulan Devlet Üniversitelerinin Kütüphaneleri Hakkında Niceliksel Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(4), 601-618.
    K3. Oswald, G. (2009). Library world records (2nd ed. ed.). Jefferson, N.C.: McFarland ; London.
    K4. Ünal, Y. (2002). Belge sağlamanın maliyet analizi: ULAKBİM örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Sayfa 9-27 http://bbytezarsivi.hacettepe.edu.tr/jspui/handle/2062/550
    K5. Toplu, M. (2009). Belge Sağlama Hizmetlerinin Gelişimi ve Türkiye Perspektifi. Türk Kütüphaneciliği, 23(1), 83?118. http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/458
    K6. Bruxvoort, D. ve Fruin, C. (2014). Library support for faculty/researcher publishing. http://publications.arl.org/Library-Support-Faculty-Publishing-SPEC-Kit-343/ adresinden erişildi.
    K7. Polat, C. ve Binici, K. (2015). Zotero: bilimsel araştırma sürecinde bireysel kaynak yönetimi aracı. (N. Özel ve T. Çakmak, Ed.). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. https://unak.org.tr/yayin/zotero-bilimsel-arastirma-surecinde-bireysel-kaynak-yonetimi-araci/ adresinden erişildi.
    K8. Binici, K. (2017). Bireysel kaynak yönetim yazılımlarının işlev ve özellikleri. H. Odabaş ve M. A. Akkaya (Ed.), Bilişim Teknolojilerinin Bilgi Merkezlerine ve Hizmetlerine Etkileri içinde (ss. 87?104). İstanbul: HiperLink.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı "Araştırma Kütüphanesi" kavramı içinde yer alan üniversite kütüphaneleri, milli kütüphaneler ve özel kütüphaneler konularında öğrencilerin bilgilenmelerini sağlayarak, çeşitli değişkenler çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeylerde bu kapsamdaki gelişmeleri incelemek ve sorunları tartışmak.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında Ar-Ge ve bilim politikaları, bilimsel araştırma ve araştırma sürecinde araştırma kütüphanelerinde verilen hizmetler ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 2
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 5
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 2
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster