Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramlarının Tanımı ve Temel İlkeleri
|
K1, bölüm 1
|
2
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramlarının Tarihsel Gelişimi
|
K1, bölüm 1
|
3
|
İş Kazası, Meslek Hastalığı ve Riskli Meslek Kavramları
|
K1, bölüm 2
|
4
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamalarının Yaygınlaşması ve Önemi
|
K1, bölüm 2
|
5
|
Dünyada ve Türkiye?de İş Sağlığı ve Güvenliği
|
K1, bölüm 1, 2
|
6
|
Bilgi Merkezlerinde İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Kuralları
|
K1, bölüm 3
|
7
|
Bilgi Merkezlerinde İş Sağlığı ve Güvenliğinin Sağlanması ve Denetimi
|
K1, bölüm 3
|
8
|
Bilgi Merkezlerinde Çalışma Ortamı
|
K1, bölüm 3
|
9
|
Bilgi Merkezlerinde Ergonomi ve İş Sağlığı ve Güvenliği İlişkisi
|
K1, bölüm 4
|
10
|
Bilgi Merkezlerinde Psiko-sosyal Sorunlar ve İş Sürekliliği Açısından Önemi
|
K1, bölüm 5
|
11
|
Bilgi Merkezlerinde Acil Durumlara Hazırlık
|
K1, bölüm 6
|
12
|
Bilgi Merkezlerinde İş Güvenliği Uygulamaları ve Kişisel Koruyucu Gereçler
|
K1, bölüm 7
|
13
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası ve Ulusal Programlarda Bilgi Merkezlerinin Yeri
|
K1, bölüm 9
|
14
|
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Ulusal ve Uluslararası Mevzuat
|
K1, bölüm 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Zarife YILDIRIM MERCAN
|
Kaynaklar
|
K1. Health and safety guide for libraries (2006). Ontario, Canadian Centre for Health and Safety.
K2. Akpınar, T. (2014). İş sağlığı ve güvenliği. Bursa, Ekin Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Baloğlu, C. (2013). Avrupa Birliği ve Türkiye`de iş sağlığı ve güvenliği. İstanbul, Beta Basım Yayım.
YK2. Kılkış, İ. (2014). İş sağlığı ve güvenliği. Bursa, Dora Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Günümüzde disiplinler üstü bir kimlik kazanan iş sağlığı ve güvenliği konusunda öğrencilerin genel bilgi sahibi olmalarını ve iş sağlığı ve güvenliğinin önemini bilgi merkezleri ile örtüştürebilmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kavramlar, bilgi merkezlerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanmasının önemi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
4
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
4
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|