|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri
|
K1
|
|
2
|
İşletmelerde Bilgi Yönetimi Yaklaşımları
|
K1
|
|
3
|
Kurumsal Bilgi Kaynakları
|
K1
|
|
4
|
Kurumlarda Bilgi Süreçleri
|
K1
|
|
5
|
Bilgi Yönetimi ve kurumsal içerik yönetimi (KİY)
|
K1
|
|
6
|
Bilgi yönetiminde çevresel düzenleyiciler
|
K1
|
|
7
|
Bilgi Güvenliği ve bilişim teknolojileri
|
K1
|
|
8
|
Kurumsal Bilgi Kaynaklarına Erişim ve Sınırlamalar
|
K1
|
|
9
|
İnternet ortamında bilgiye erişim stratejileri ve kurumsal bilgi
|
K1
|
|
10
|
Bilgiye Dayalı Yönetim
|
K1
|
|
11
|
Bilgi Yönetim Stratejileri ve İlkeleri
|
K1
|
|
12
|
Bilgi Kaynaklarını Düzenleme ve Erişim
|
K1
|
|
13
|
Bilgi Yönetimi Altyapı Unsurları
|
K1
|
|
14
|
Bilgi Yönetimi Projeleri ve Gerçekleştirme Adımları
|
K1
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. BBY 422 Bilgi Merkezleri ve Yönetimi Ders Notları
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Can, H., Azizoğlu, Ö. A. ve Aydın, E. M. (2011). Organizasyon ve yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu derste formel bir örgüt olan ve hizmet üreten bilgi merkezlerinde yönetim sürecinin nasıl yaşandığı ve yöneticinin bu süreç içindeki rolünün ne olduğu ortaya konulmaya çalışılmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Yönetim süreci genel olarak değerlendirilerek, yönetim-bilgi merkezi ilişkisi ve bu noktada bilgi merkezi yönetimini etkileyen unsurlar ve yöneticinin süreç içindeki rolünü incelenmek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
3
|
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
5
|
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
4
|
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
3
|
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
4
|
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
3
|
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
3
|
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
3
|
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
3
|