ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilginin Düzenlenmesi-II BBY202 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Elektronik ortamda bilgiyi düzenleyebilir.
    2-MARC Standartlarını değerlendirebilir.
    3-Bilginin düzenlenmesi ile ilgili farklı standartları karşılaştırabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 1010110
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Elektronik Ortamda Bilginin Düzenlenmesi K1.; K2
    2 Başlangıcından Günümüze MARC K1. ; K2
    3 MARC Formatının yapısal Analizi K1. ; K2
    4 MARC 21 ve Elektronik Kaynakların Düzenlenmesi K1. ; K2
    5 Basılı ve Elektronik Kaynakların MARC Kaydı Örnekleri K1. ; K2
    6 Elektronik Ortamdaki Bilgi Kaynaklarının Standart Bibliyografik Tanımlanması: ISBD(ER) K1. ; K2
    7 İnternetteki Bilgi Kaynaklarının Düzenlenmesi K1. ; K2
    8 METADATA, MARC 21, AAKK 2 ve RDA K1. ; K2
    9 Sınıflama Sistemlerinin Bilginin Düzenlenmesindeki Yeri K1. ; K2
    10 Dizinlemenin Bilginin Düzenlenmesindeki Yeri K1. ; K2
    11 IFLA ve Uluslararası Kataloglama İlkeleri K1. ; K2
    12 RDA`nın Türkiye ve Dünyada Gelişimi K1.; K2. ss. 29-59
    13 RDA`nın Yapısal Analizi K1.; K2. ss. 63-69
    14 AAKK 2 ve RDA Karşılaştırması K1. ; K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hasan SEVMEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BBY 202 Bilginin Düzenlenmesi II Ders Notları K2. Bayter, M. (2021). Bilgi kaynaklarının tanımlanması ve erişimi: RDA. İstanbul: Hiper Yayın.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenciye bilginin düzenlenmesi yöntem ve tekniklerini tanıtarak, onların bu konularda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği MARC 21, AAKK 2, ISBD, METADATA, Uluslararası Kataloglama İlkeleri ve RDA
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 4
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 3
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster