ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Hizmetleri ve Kullanıcı Grupları BBY211 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi merkezlerinin türlerine göre farklı kullanıcı grupları ile karşılaştırır
    2-Kullanıcı gruplarının farklı bilgi ihtiyaçlarını karşılar
    3-Bilgi hizmetlerinin farklı değişkenlere göre irdeler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 10515
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amaç ve kapsamı; terminoloji K1
    2 Bilgi hizmetlerinin içeriği; niçin önemli olduğu; neyi hedeflediği K1
    3 Bilgi hizmetlerinin türleri; rehberlik/danışmanlık, hazır danışma, katalog kullanımı(fiş/e-katalog), raflardaki kitap vb. bilgi kaynaklarına erişim, K1
    4 Yöneltme K1
    5 Basılı ve elektronik ortamdaki kaynakların kullanımı K1
    6 Kullanıcı eğitimi K1
    7 Literatür taraması (basılı ve elektronik ortamda), literatür taraması stratejileri (basılı ve elektronik ortamda), güncel duyuru K1
    8 Veri toplama, patent ve standart enformasyonu, Ar-Ge projeleri hakkında enformasyon, çeviri, ödünç verme, çoğaltma, bibliyografik kaynak/ rehber vb.ni hazırlama, tanıtım. K1
    9 Web tabanlı bilgi hizmetleri K1
    10 Bilgi hizmetleri politikası K1
    11 Bilgi hizmetlerinin yönetimi K1
    12 Bilgi hizmetlerinin belirleyicileri K1
    13 Bilgi hizmetlerinin değerlendirilmesi K1
    14 Bilgi hizmetlerinin geleceği K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BBY 201 Bilgi Hizmetleri ve Kullanıcı Grupları Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Uçak, Nazan Özenç. (1997).Bilgi Gereksinimi ve Bilgi Arama Davranışı. Türk Kütüphaneciliği. 11, 4: 315-325. YK2. Uçak, Nazan Özenç (1997). Bilgi Merkezi İçin mi Kullanıcı, Kullanıcı İçin mi Bilgi Merkezi?"25. Yıla Armağan Ankara, H.Ü Kütüphanecilik Bölümü,. s. 242-248. YK3. Guinchat, C. ve M. Menou. (1990). Bilgi Kullanıcıları. Bilgi ve Dokümantasyon Çalışma Tekniklerine Genel Giriş. Ankara, Kültür Bakanlığı, ss. 290-296. YK4. Yılmaz, Bülent. (2007). Hedef gruplara yönelik yaratıcı kütüphane hizmetleri ve proje geliştirme: Halk kütüphaneleri Gaziantep, Bartın ve Antalya bölge seminerleri değerlendirme raporu. Türk Kütüphaneciliği, 21 (1), 75-87. YK5. Cüceloğlu, Doğan. (2000). İnsan ve davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. YK6. Cüceloğlu, Doğan. (2000). Yeniden insan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi. YK7. Cüceloğlu, Doğan. (2002). İletişim donanımları. İstanbul: Remzi Kitabevi. YK8. Eroğlu, Feyzulah. (2013). Davranış bilimleri. İstanbul: Beta
    Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencilere ileride hizmet verecekleri kullanıcıları farklı özellikleriyle tanıtmak ve onların bilgi gereksinimlerini karşılayabilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu amaçla bilgi, bilgi türleri, bilgi kullanım özellikleri ve bilgi arama davranışları konularının işlendiği derste, kullanıcı grupları tanıtılmakta, kullanıcı çalışmaları, kullanıcı çalışmalarının önemi, tarihsel gelişimi, planlanması ve kullanılan yöntemler açıklanmakta, ayrıca kullanıcı tatmini, kullanıcı tatmininin nasıl ölçüleceği ve son kullanıcı kavramı üzerinde durulmaktadır
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 4
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 4
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 3
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 5
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster