Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Amacı, Kapsamı, Planı ve Girişimcilik İle İlgili Temel Kavramlar
|
K1, s. 11-17, YK1, s. 3-14
|
2
|
Girişimci Olmayı Belirleyen Faktörler
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Girişimcilikte İş Fikri Geliştirme ve İş Planı
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Girişimcilik, Yaratıcılık ve Yenilik
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Girişimcilik Türleri: İç Girişimcilik
|
K1, Bölüm 5, YK1, s. 22-23
|
6
|
Girişimcilik Türleri: Sosyal Girişimcilik
|
K1, Bölüm 6,
|
7
|
Girişimcilik Türleri: Kamu Girişimciliği
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Girişimcilik Türleri: Eko Girişimcilik
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
Girişimcilik Türleri: Kadın Girişimcilik Ve Tarihi
|
K1, Bölüm 9, YK, s. 29-37
|
10
|
Girişimcilik Türleri: Dijital Girişimcilik
|
K1, Bölüm 10
|
11
|
Girişimcilik Türleri: Stratejik Girişimcilik Ve Girişimcilikte Yeni Yönetim Yaklaşımları
|
K1, Bölüm 11
|
12
|
Girişimciliği Destekleyen Kuruluşlar ve Fon Kaynakları
|
K1, Bölüm 13 ve Bölüm 14
|
13
|
Girişimcilik, Bilgi Yönetimi Ve Örgütsel Öğrenme
|
K1, Bölüm 15
|
14
|
Girişimcilikte İşbirliği Geliştirme ve Sosyal Ağların Önemi
|
K1, Bölüm 17
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1. Onay, M. vd. (2015). Girişimcilik: Temel kavramlar, girişimcilik türleri, girişimcilikte güncel konular (Ed. Erdoğan Kaygın ve Bülent Güven). İstanbul, Siyah İnci Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
YK-1. Bayraktaroğlu, S. (2003). Girişimcilik ders notları. Sakarya, Sakarya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, çeşitli yönleriyle girişimcilik kavramını tanıtmak, girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve küresel yönlerini açıklamak, girişimcilik süreçlerini, girişimcilikte tasarımı, girişimcilik iklimini bilgi hizmet ve merkezleri açısından değerlendirmek ve uygulamaya dönüştürmek için gerekli bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, bilgi yönetimi bağlamında girişimcilik uygulamaları hakkında öğretilere yer verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
5
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
4
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
3
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
2
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|