ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yazışma ve Dosyalama Teknikleri BBY223 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yazışma yönetimini analiz eder
    2-Resmi yazı türelerini değerlendirir
    3-İş yazıları ve türlerini tartışır
    4-Resmi ve iş yazılarının analizini yapar
    5-Başbakanlık Dosya planını değerlendirir
    6-Dosyalama kurallarını değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   124
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,13 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`de arşiv hizmetleri K1, Bölüm 1
    2 İletişim, kurumsal iletişim ve yazılı iletişim K1, Bölüm 2
    3 Yazışma yönetimi K1 ve K3
    4 Resmi yazıda bulunması gereken özellikler K1, Bölüm 2 ve K3
    5 Kurumsal ve arşivsel açıdan yazışmalar K1, Bölüm 3
    6 Yazışma türleri ve yazışma kurallarının gelişimi K1, Bölüm 3 ve K3
    7 Resmi yazışma kuralları K1, Bölüm 4 ve K3
    8 Elektronik yazışma sistemleri K1, Bölüm 4 ve K3
    9 Dosyalama terminolojisi K2, Bölüm 1
    10 Dosyalama sistemleri K2, Bölüm 1
    11 Alfabetik-Nümerik düzenleme K2, Bölüm 2
    12 Konusal-Coğrafik düzenleme K2, Bölüm 2
    13 Kronolojik-Karma düzenleme K2, Bölüm 2
    14 Proje değerlendirme K1, K2 ve K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ertuğrul Burak Eroğlu
    Kaynaklar Özdemirci, F. Ve Odabaş, H. (2005). Yazışma Yönetimi ve Dosyalama İşlemleri. Ankara, Alter Yayınları. Yılmaz, Ş. (2008). Dosyalama Teknikleri ve Dokümantasyon. İstanbul. Başbakanlık. (2015). Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik. Resmi Gazete, 29255.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı yazışma kuralları ve dosyalama tekniklerinin öğretilmesidir. Öğrencilerin resmi yazışma yapabilme ve dosyalayabilme becerilerini kazanması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Bu derste yazışmaların tanımı ve kapsamı, belge yönetimi unsurları ve yazışma yönetimi konuları işlendikten sonra ülkemizde uygulanmakta olan yazışma kuralları ve dosyalama teknikleri ele alınmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 3
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 2
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 3
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster